پشتیبانی ۱۳ هزار نیروی آموزش‌دیده مدارس در حوزه فن‌آوری از شبکه شاد

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در سی‌ و چهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور از پشتیبانی ۱۳ هزار نیروی آموزش‌دیده مدارس در حوزه فن‌آوری از شبکه شاد خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، محمود حبیبی در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس سراسری رؤسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور، اظهار کرد: چهره نظام تعلیم و تربیت تغییر کرده و فرآیند یادگیری معکوس شده است لذا تجربه ما در شش ماه گذشته نشان داد که همکاران فرهنگی ما حاضرند با وجود سختی‌ها خودشان را با شرایط هماهنگ کنند. در شرایط فعلی کار سختی پیش رو داریم اما نه‌تنها نگران نیستیم بلکه امیدوار نیز هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین ابزار کمک کننده به ما در حال حاضر نیروهای فناور هستند، افزود: در آموزش‌وپرورش بیش از ۹۰۰ نیروی متخصص در حوزه فناوری داریم، همچنین بیش از ۱۳ هزار نیروی آموزش‌دیده در مدارس در حوزه فناوری داریم که این موضوع امیدوارکننده است.

حبیبی تصریح کرد: امیدواریم در این راه همکاران ما از خود گذشتگی کنند اما لازم است که از مخاطبین خود شناخت داشته باشیم، در ده سال گذشته در دنیا ما با کودکان نسل شبکه مواجه شدیم آن‌ها آموزش‌های کوتاه و کوچک و کپسولی را می‌پذیرند ازاین‌رو باید آموزش‌ها متناسب با ویژگی نسل جدید باشد چنان که در فنلاند اکثر محتوای آموزشی زیر سه دقیقه است ما هم می‌توانیم این قالب‌ها را آماده کنیم لذا در حوزه فناوری باید تغییر شیفت و تغییر رویکرد را انجام دهیم.

مدیرکل ارتباطات فناوری آموزش‌وپرورش، خاطرنشان کرد: در آموزش‌وپرورش نیاز به زیست‌بوم‌های جدید داریم که سامانه شاد یکی از این موارد است، اینکه یک سامانه بی‌نقص داشته باشیم امکان‌پذیر نیست اما به خاطر شاد می‌توانیم به خود ببالیم، البته باید به سمت خلاقیت هم پیش برویم.

کد خبر 442086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.