امکانات ورزشی شهرداری تهران در اختیار کودکان کار پایتخت

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: در اختیار قراردادن امکانات رایگان ورزشی در جهت حمایت از کودکان کار در دستور این نهاد است.

به گزارش ایمنا، امیر محسنی با اشاره به رسیدگی وضعیت کودکان کار و زباله گرد در سطح شهر تهران، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی جامعه هدفی به نام کودکان کار داریم که توسط سازمان خدمات اجتماعی راهبری می‌شوند، در واقع یکی از موضوعات اجتماعی شهر تهران همین کودکانی بوده به هر دلیلی درگیر این نوع کارها در سطح شهر هستند.

وی با بیان اینکه زباله گردی و در مجموع کار کردن کودکان یک امر خلاف بوده و آنان مورد ظلم قرار گرفته‌اند، افزود: کودک وظیفه اش کار کردن نیست و باید کودکی کند و مهارت‌هایی را فرا بگیرد تا پس از آن بتواند وارد بازار کار شود.

مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: در این رابطه تفاهم‌نامه ای بین دو سازمان ورزش و خدمات اجتماعی در حال انعقاد است که بر اساس آن، چنانچه سازمان خدمات اجتماعی گروه‌هایی را شناسایی کند و زمانی که پیش بینی شود تعداد این کودکان کار به تعداد مشخصی رسید و امکان ارائه خدمات در مجموعه ورزشی سازمان ورزش و آموزش ورزشی آنها فراهم باشد، در این زمینه اقدام می‌شود.

محسنی استعدادیابی این کودکان را یکی از دستاوردهای این طرح برشمرد و افزود: به عنوان نمونه بررسی می‌شود که کودک در یک رشته ورزشی استعداد دارد و براساس آن در همین زمینه به صورت رایگان آموزش می‌ببیند تا در آینده بتواند به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای در آن حوزه فعالیت کند.

وی تاکید کرد: سازمان ورزش شهرداری تهران با پروتکلی که در معاونت اجتماعی دارد، می‌تواند آموزش کودکان کار را از محل منابع خود انجام دهد و وجهی را از آنها دریافت نکند. سازمان ورزش و ورزشگاه‌های مناطق شهرداری تهران در سال، حدود سه میلیون نفر مخاطب دارد و این جامعه هدف (کودکان کار) نیز شاید یکی دو هزار نفر بیشتر نباشند که نیاز مشخص به دریافت خدمات و آموزش دارند و امکان این کار وجود دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 442084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.