نوش‌آبادی: تنها راه آمریکا بازگشت به تعهدات برجام است

رئیس فراکسیون دیپلماسی مجلس شورای اسلامی گفت: بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی توسط آمریکا علیه ایران و تحریم کشورهایی که با جمهوری اسلامی همکاری می‌کنند، مخالف عرف و حقوق بین‌الملل است و مبانی حقوقی و عقلانی صحیحی در آن وجود ندارد.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره ادعاهای مقامات آمریکایی برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اظهار کرد: این کشور به دلیل مخالفت اعضای شورای امنیت در بحث فعال کردن مکانیزم ماشه عصبانی شده و تصمیم گرفته این شکست را از طریق دیگری جبران کند و خواهان بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است.

وی افزود: خواسته آمریکا قانونی و قابل پذیرش نیست؛ زیرا این کشور در هیچ معاهده‌ای عضویت ندارد. زمانی کشوری می‌تواند به مخالفت با بقیه کشورها بپردازد که در معاهده‌ای عضویت ثابت داشته باشد، اما این کشور با خروج یک طرفه از برجام و انجام اعمال خلاف حقوق بین‌الملل، دیگر عضویتی در این معاهده ندارد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی مجلس ادامه داد: بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و تحریم کشورهایی که با جمهوری اسلامی همکاری می‌کنند، مخالف عرف و حقوق بین‌الملل است و مبانی حقوقی و عقلانی صحیحی در آن وجود ندارد؛ به همین دلیل آمریکایی‌ها در اجرای آن موفق نخواهند شد.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: این روش نمی‌تواند آمریکا را به نقطه امیدوارکننده‌ای برساند؛ تنها راه آن‌ها بازگشت به تعهدات برجام است.

کد خبر 442078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.