تنها ۲۰ درصد از شهروندان گنبدی عوارض می‌دهند

شهردار گنبدکاووس گفت: تنها ۲۰ درصد از مجموع ۴۳ هزار و ۷۰۰ املاک دارای کُد نوسازی در این شهر شامل واحدهای مسکونی، تجاری و زمین‌های فاقد بنا در محدوده خدمات شهری عوارض سالانه نوسازی املاک خود را پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، منصور طعنه گنبدی اظهار کرد: پارسال در مجموع شهروندان گنبدی ۲۳ میلیارد ریال عوارض نوسازی پرداخت کردند.

وی افزود: شهروندانی که تا ۲۵ دی ۹۸ عوارض نوسازی خود را پرداخت کردند، در قرعه‌کشی سه دستگاه یخچال، یک دستگاه ماشین لباسشویی، چهار دستگاه جارو برقی و ۱۲ دستگاه دوچرخه شرکت داده شدند و شهروندانی که از ۲۵ دی‌ماه تا پایان سال گذشته عوارض نوسازی خود را پرداخت کردند، مشمول ۱۵ درصد تخفیف در پرداخت عوارض شدند.

شهردار گنبدکاووس تصریح کرد: برگزاری قرعه‌کشی برای شهروندان خوش حساب پرداخت کننده عوارض نوسازی و یا پیش بینی ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف برای پرداخت به موقع این عوارض از چهار سال قبل با مصوبه شورای اسلامی شهر و به منظور تشویق و ترغیب شهروندان برای پرداخت به موقع عوارض در حال انجام است.

طعنه گنبدی گفت: با وجود اعمال سیاست‌های تشویقی شهروندان گنبدی حدود ۴۰ میلیارد ریال بابت عوارض نوسازی به شهرداری بدهکار هستند.

وی افزود: پرداخت به موقع عوارض نوسازی نقش مهمی در انجام فعالیت‌های توسعه و عمران شهری دارد و شهروندان مطابق ماده ۲ قانون نوسازی و عمران شهری مصوب ۱۳۴۷ موظف به پرداخت این عوارض هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 442063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.