۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
توقیف ۱۰ تن پسماند خشک در اصفهان

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از توقیف ۱۰ تن پسماند خشک که توسط عوامل غیرمجاز جمع آوری و دپو شده بود، خبر داد.

محمد بدیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در مردادماه سال جاری تعداد شش مورد انبار غیرمجاز پلمب شده است.

وی تصریح کرد: در ماه گذشته تعداد هشت مورد اخطار پلمپ از سوی اداره اماکن صادر شده و از این تعداد شش مورد منزل مسکونی و دو مورد انبار بوده که به صورت غیرمجاز اقدام به جمع آوری و ذخیره سازی پسماندهای خشک کرده بودند.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در مجموع میزان ۱۰ تن پسماند خشک از عوامل غیرمجاز جمع آوری و ۴۹ خودروی غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک توسط واحد گشت و بازرسی سازمان توقیف شده است.

بدیعی با بیان اینکه جلوگیری از فعالیت عوامل غیرمجاز منوط به مشارکت مردم در اجرای طرح تفکیک از مبدأ و همکاری با ایستگاه‌های بازیافت و خودروهای مجاز جمع‌آوری است، تصریح کرد: در صورتی که شهروندان پسماند خشک خود را تفکیک نکنند یا در اختیار عوامل غیر مجاز قرار دهند، این اقلام در مکان‌های غیرمجاز و بعضاً آلوده انبار شده و ممکن است در فرآیندهای غیربهداشتی بازیافت قرار بگیرد که این امر بهداشت و سلامت اجتماعی و کیفیت محیط زیست را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی در خصوص شکایات و انتقادات شهروندان که از طریق سامانه ۱۳۷ اعلام شده، عنوان کرد: در مرداد ماه سال جاری ۲۳۵ مورد پیام شهروندی از طریق سامانه ۱۳۷ اعلام شده و ناظران سازمان با مراجعه به محل ضمن بررسی وضعیت نسبت به رفع تخلفات اقدام کرده‌اند.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از شهروندان درخواست کرد هرگونه مورد تخلف اعم از زباله گردی، فعالیت عوامل غیرمجاز و یا مشکلات مربوط به جمع آوری پسماند خشک را از طریق سامانه ۱۳۷ به سازمان مدیریت پسماند اعلام کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

کد خبر 442059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.