آتش نشانان رودسر به ۲۵۰ مأموریت اعزام شدند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر گفت: آتش‌نشانان این سازمان در پنج ماه گذشته به ۲۵۰ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات اعزام شدند.

سعید صابر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش‌نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر در پنج ماه گذشته به ۲۵۰ مورد عملیات اعزام شدند که از این تعداد عملیات ۱۷۷ مورد آتش سوزی و ۷۳ مورد امداد و نجات بوده است.

وی افزود: آتش نشانان رودسر در این تعداد عملیات به ۹۹ مورد عملیات اطفای حریق علفزار، ۳۲ مورد حریق باغ و ۲۰ مورد آتش سوزی منزل مسکونی اعزام شدند.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر، علت آتش سوزی بسیاری از منازل مسکونی در رودسر فرسودگی تأسیسات برقی و اتصال سیم‌های برق بوده است.

صابر عنوان کرد: آتش نشانان در این مدت به تعداد ۷۳ مورد عملیات امداد و نجات شامل ایمن سازی، تصادفات، آسانسور و گیر کردن انگشتر در دست به شهروندان خدمات ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: آتش نشانان در این مدت، در زمان تقریبی ۱۴۰ ساعت، جان ۱۴۰ نفر از شهروندان را نجات داده‌اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر با بیان اینکه آتش سوزی خودرو و اماکن تجاری در پنج ماهه گذشته ۴۴ درصد در رودسر کاهش داشته است. اضافه کرد: حوادث در این شهر نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع ۱۴ درصد کاهش داشته و علت آن در نتیجه توجه به مقوله پیشگیری، آموزش و بازدید از اماکن پرخطر سطح شهر بوده است.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر با ۳۰ نیروی انسانی و پنج خودروی سنگین، سه خودروی سبک در دو ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 442049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.