ارائه ۳۰ خدمت در میز خدمت الکترونیکی شهرداری قم

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم گفت: اصلی‌ترین بخش پرتال شهرداری قم میز خدمت الکترونیکی بوده که ۳۰ خدمت را در خود جای‌داده و در دو بستر وب و موبایل پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش ایمنا، کورش محمدحسینی با اشاره به اهمیت وجود سامانه ۱۳۷ برای بهبود وضعیت خدمت‌رسانی به مردم، اظهار کرد: ۱۳۷ سامانه‌ای قدیمی و دیده‌بان شهر است که آن را برای خدمت بهتر به شهروندان حفظ کرده که به سمت هوشمند سازی در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه شهروندان هر مطالبه‌ای از شهرداران مناطق و مدیران شهری داشته باشند، سامانه ۱۳۷ قابلیت ثبت بازخورد، پایش و ارزیابی خدمات را دارد، خاطرنشان کرد: سامانه ۱۳۷ بستری برای ارائه خدمات دوسویه با شهروندان ایجاد کرده است.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم افزود: پرتال اصلی تجمیع کننده همه خدمات است و هر شهروندی با ثبت‌نام در سامانه احراز هویت می‌تواند از خدمات بهره‌مند شود که اصلی‌ترین بخش آن میز خدمت مبتنی بر بخش‌نامه بالادستی بوده که ۳۰ خدمت را در خود جای‌داده و در دو بستر وب و موبایل پیش‌بینی‌شده است.

محمدحسینی در خصوص دیگر فعالیت‌های شهرداری در جهت خدمات هوشمند، عنوان کرد: ۱۴ هزار نفر از شهروندان از ۱۱ خدمت خاص غیرحضوری ویژه کرونا در شهرداری قم بهره‌مند شدند که کسب اطلاعات پیرامون مراکز درمانی و اسامی داروخانه‌ها و درمانگاه‌ها و تماس با پزشکان بخشی از خدمات است.

وی یکی از رویکردهای مهم شهرداری را ارائه بسته‌های خدمات شهرسازی برشمرد و خاطرنشان کرد: بسته‌های تخفیف‌هایی نیز برای عوارض هرساله پیش‌بینی می‌شود که با هماهنگی بیشتر تا پایان امسال بخش عمده‌ای از خدمات شهرسازی غیرحضوری می‌شود.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم ادامه داد: سال قبل ۵۳۰۰ درخواست در حوزه شهرسازی ثبت‌شده است که ۸۰ درصد درخواست‌ها در سه ماه پایانی سال از طریق این سامانه ثبت درخواست شده است.

کد خبر 442041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.