گرفتاری ۲ جوان در ارتفاعات کوه سیاه/ بالگرد هلال احمر به منطقه اعزام شد

دو جوان که در ارتفاعات کوه سیاه در جنوب غرب روستای چاه ملک شهرستان خوروبیابانک گرفتار شده بودند صبح امروز با تلاش نیروهای امدادی و هلال احمر نجات یافتند.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: هم اکنون نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند و در حال انتقال این دو جوان هستند، دست و پای یکی از این دو نفر دچار آسیب شده و دیگری سالم است.

وی با اشاره به اینکه بالگرد هلال احمر نیز دقایقی پیش برای انتقال این دو فرد به مراکز درمانی به منطقه اعزام شده است، افزود: دو بالگرد امدادی در هلال احمر و فوریت‌های پزشکی با همکاری پایگاه شهید وطن پور در سطح استان خدمات ارائه می‌کنند، این دو بالگرد امدادی از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ مأموریت برای انتقال مجروحان حوادث یا بیماران انجام داده‌اند.

شیشه فروش ادامه داد: بالگرد فوریت‌های پزشکی استان روز گذشته سه مجروح حادثه ترافیکی که دو مرد و یک کودک بودند از میمه به بیمارستان الزهرای اصفهان منتقل کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۵ پد بالگرد در استان اصفهان در حال احداث است، اضافه کرد: تاکنون ۱۲ پد بالگرد در سطح استان راهاندازی شده است.

شیشه فروش همچنین به دو حادثه غرق شدگی در دو روز اخیر اشاره و تصریح کرد: یک خانم جوان در زاینده رود باغ بهادران و یک پسر جوان ۱۷ ساله در کانال انتقال آب اصغرآباد خمینی شهر بر اثر غرق شدگی جان باختند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با هشدار لزوم اجتناب از مخازن، استخرها و کانال‌های انتقال آب به منظور جلوگیری از غرق شدگی، اظهار کرد: منابع آب استان مانند استخرهای کشاورزی، کانال‌های انتقال آب، رودخانه‌ها و مخازن سدها برای شنا کردن ایمن نیست و مردم از نزدیک شدن به منابع آبی ناایمن خودداری کنند.

وی با اشاره به غرق شدگی ۴۱ نفر از ابتدای سال تا کنون در ۶۵ حادثه، گفت: شهروندان در زمان وقوع حوادث با تلفن‌های امدادی ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ فوریت‌های پزشکی و ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیرند. ستاد مدیریت بحران برای ارائه خدمات به شهروندان هماهنگی لازم را ایجاد کرده است.

کد خبر 442029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.