نجات حدود ۱۵۰۰ مصدوم توسط هلال احمر در سوانح جاده‌ای

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: هزار و ۱۸۴ مورد عملیات نجات فنی در محورهای برون شهری کشور انجام شده است و طی آن هزار و ۴۸۵ مصدوم و سرنشین گرفتار در خودروهای تصادفی در جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور نجات یافتند.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی‌پور، اظهار کرد: این تعداد عملیات رهاسازی یا نجات فنی با تلاش شبانه روزی امدادگران و نجات‌گران هلال احمر از از ابتدای فروردین تا پایان روز ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، در محورهای برون شهری سراسر کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: این شمار عملیات رهاسازی مصدومان سوانح ترافیکی از میان خودروهای تصادفی یا واژگون شده در حوادث جاده‌ای از میان آهن و شیشه از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهش ۶۶ درصدی داشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر انجام بیشترین عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی، تصریح کرد: این سلسله عملیات رهاسازی مصدومان سوانح ترافیکی به ترتیب در استان‌های کرمان با ۱۵۶ مورد، قزوین با ۹۶ مورد و فارس با ۸۹ مورد و با استفاده از ست‌های نجات «هیدرولیک» آرواره‌های نجات و «پنوماتیک» فک‌های بادی انجام شده است.

ولی‌پور در خصوص خدمات امدادگران و نجات‌گران هلال احمر مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری، اظهار کرد: وظیفه اصلی نجات‌گران؛ نجات فنی افراد گرفتار در خودروها بر اثر تصادفات جاده‌ای و ترافیکی و جستجوی افراد آسیب دیده است و این نیروهای امدادرسان به عنوان پشتیبان سازمان اورژانس کشور وظیفه انتقال مصدومین به مراکز درمانی و بیمارستانی را به عهده دارند و در مواردی نیز امکان اسکان اضطراری در راه ماندگان حوادث و سوانح جاده‌ای را فراهم می‌کنند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: ست‌های نجات «هیدرولیک» آرواره‌های نجات و «پنوماتیک» فک‌های بادی هستند که از آنها در انجام عملیات امداد و نجات در حوادث و سوانح جاده‌ای و ترافیکی، حوادث سنگین از قبیل واژگونی قطار و سقوط هواپیما و آواربرداری زلزله استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین ست‌های نجات «هیدرولیک» شامل قیچی، فک و جک و ست‌های نجات «پنوماتیک» شامل جک‌های بادی، سیلندرهای نجات تلسکوپی و سیستم تثبیت کننده خودروهای سانحه دیده در حوادث جاده‌ای است که برای برداشتن قطعات سنگین وزن در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنا بر گزارش ایرنا، ولی پور از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 442008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.