۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
ضدعفونی اماکن عمومی شهر تالش

شهردار تالش با اشاره به اینکه این شهر به لحاظ شیوع کرونا جزء شهرهای با وضعیت قرمز استان گیلان است، گفت: شهرداری به منظور مقابله با شیوع این ویروس تمامی معابر و اماکن عمومی این شهر را ضدعفونی کرده و این اقدام ادامه خواهد داشت.

شهرام غنی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در دوم اسفندماه سال گذشته واحد خدمات شهری با همکاری آتش نشانی شهرداری تالش به طور مستمر معابر و اماکن عمومی این شهر را ضدعفونی کرده است.

وی افزود: نیروهای شهرداری تالش با تعداد ۱۰ نفر در قالب دو اکیپ، ضدعفونی اماکن عمومی همچون ادارات، بانک‌ها، مساجد، مراکز تجاری و درمانی شهر را با استفاده از یک تانکر ۱۰ هزار لیتری و دو دستگاه نیسان یکصد لیتری و ۲۰ هزار لیتر آب ژاول انجام داده است.

شهردار تالش اضافه کرد: به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان در مردادماه امسال به مدت چهار روز، همه مدارس و محل برگزاری امتحانات کنکور سراسری در شهر تالش توسط شهرداری با همکاری سپاه و شبکه بهداشت و درمان سمپاشی و ضدعفونی شده است.

غنی‌زاده خاطرنشان کرد: قبل از آغاز ماه محرم امسال شهرداری با یک دستگاه خودرو، سه هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده سطوح مورد نیاز مساجد را از اردبیل خریداری کرده و در بین مساجد شهر تالش توزیع کرد.

وی با اشاره به اینکه واحد خدمات شهری سطل‌های زباله مخصوص ماسک در مقابل شبکه بهداشت و بیمارستان قرار داده است. خاطرنشان کرد: شهرداری برای تشویق شهروندان تالش به استفاده از ماسک بنرهای جالب توجه‌ای به شکل ماسک به تعداد ۱۵۰ عدد طراحی و روی درختان این شهر نصب کرده و در مرحله دوم تعداد یکصد عدد دیگر نصب خواهد شد.

شهردار تالش ادامه داد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون برای پیشگیری از ابتلای کارگران شهرداری و شهروندان به این بیماری بیش از چهار هزار عدد ماسک بین آنان توزیع شده است.

غنی‌زاده اظهار کرد: شهرداری یک دستگاه آمبولانس برای جابجایی فوتی‌های مشکوک به بیماری کرونا آماده کرده و همه مراحل کفن و دفن کاملاً بهداشتی و شرعی با همکاری شهرداری، سپاه، شبکه بهداشت و درمان و روحانیون انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری روی تمام تابلوهای محیطی شهر بنرهای آموزشی رعایت توصیه‌های بهداشتی را نصب کرده و از شهروندان انتظار می‌رود، هنگام حضور در اجتماعات با رعایت بهداشت فردی از رهاسازی ماسک و دستکش خود در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 442006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.