لیورپول با هنرهای خیابانی به جنگ کرونا می‌رود

شورای شهر لیورپول قصد دارد با استفاده از هنرمندان داوطلب، آثار هنرمندانه‌ای مرتبط با کرونا را در سراسر این بندر به نمایش درآورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماه گذشته شورای شهر لیورپول اعلام کرد برای حمایت از هنرمندان خلاقی که ویروس کرونا بیش از سایر اقشار بر اجرای هنرشان آسیب زده، ۲۰۰ هزار دلار کمک مالی اختصاص داده است. این شورا اخیراً به حدود پنجاه نهاد فرهنگی و هنرمندان مستقل مبلغی پیشنهاد داده تا آثار ارزشمند هنری خود را برای ارائه بصری به شهروندان به خیابان‌های مرکزی این شهر بیاورند.

به نظر می‌رسد خیابان‌های شهر با این فراخوان فرهنگی، دوباره به شور زندگی بازگردند و قرار است در آن رستوران‌ها و کافه‌ها از مشتریان خود در فضای بیرونی‌شان پذیرایی کنند.

تاکنون اجرای این مرحله از پروژه با موفقیت بسیار بزرگی همراه بوده و با اجرای موسیقی زنده، اجرای تئاتر، نورپردازی، دیوارنماها، نمایشگاه عکاسی و تئاتر خیابانی توسعه خواهد یافت.

اکنون تیم فرهنگی بندر لیورپول امیدوار است این پروژه که از ابتدای ماه میلادی جاری شروع شده، تا سه هفته به ویژه در تعطیلات آخر هفته به خوبی اجرا شود به همین دلیل با داوطلبان موفق و برتر در این زمینه در ارتباط است تا بتواند هر چه بهتر این برنامه را عملیاتی کند.

همچنین شورای شهر در گام بعدی تصمیم گرفته تا هنرهای تجسمی را طی هفته‌های آینده در سراسر شهر به نمایش بگذارد؛ اتفاقی که قرار است بدون تبلیغات قبلی رخ دهد و همین امر احتمالاً بازدیدکنندگان را شگفت زده خواهد کرد.

وندی سایمون، شهردار لیورپول که همزمان توسعه گردشگری در این بندر را بر عهده دارد معتقد است حمایت از این هنرمندان و آثارشان می‌تواند برای آن‌ها در پاندمی جهانی ویروس کرونا راهگشا باشد. او می‌گوید: باید هر چقدر می‌توانیم به هنرمندان آزاد و نهادهای هنری کمک کرده و آن‌ها را حمایت کنیم زیرا می‌توانند کمکی در کنترل این پاندمی جهانی باشند. باید از ایده‌های جدید استفاده کنیم و بیندیشیم که چگونه می‌توان خیابان را به صحنه‌ای برای عرضه آثار هنرمندان تبدیل کرد.

کد خبر 441990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.