مساحت پارک‌های شهر داران ۱۱ هکتار است

شهردار داران گفت: شهرداری از دستگاه‌های اجرایی شهر نزدیک به هفت میلیارد تومان طلب دارد.

ابراهیم گوگونانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از مساحت ۶۴۲ هکتاری شهر داران ۶۸ هکتار فضای سبز شهری است، اظهار کرد: مساحت پارک‌های شهرداران ۱۱ هکتار است، سال گذشته در این شهر دو هزار اصله نهال کاشته شد.

وی گفت: آبیاری فضای سبز شهری از محل چاه‌های آب و از طریق تانکر انجام می‌شود، شهرداری و شورای شهر در حال برنامه‌ریزی است تا پساب خاکستری فاضلاب شهری شهر داران را برای آبیاری فضای سبز شهری تحویل بگیرد.

شهردار داران با بیان اینکه در بودجه سال ۹۹ برای ساماندهی فضای سبز شهری داران ۸۵ میلیون تومان اعتبار اختصاص دادیم، گفت: درخواست اصلاحیه بودجه به شورای شهر دادیم تا در فاز یک ۳۵۰ میلیون تومان برای پیاده سازی و سایر الزامات اختصاص داده شود.

گوگونانی تصریح کرد: مهم‌ترین طرح‌های عمرانی شهرداری بهسازی گذرها و ساماندهی مسیل‌ها و دفع آب‌های سطحی و بهسازی پیاده روها و گذرها و تأمین سرانه آب فضای سبز و اجرای تأسیسات و تجهیز پارک‌ها برای استفاده کودکان و سالمندان است.

وی با اشاره به طرح پایش تصویری شهر گفت: در راستای کنترل ترافیک و ارتقای ایمنی در تقاطع و میادین اصلی شهر سیستم پایش تصویری نصب شده است و بر اساس شورای تأمین در حال توسعه هستیم.

شهردار داران خاطرنشان کرد: شهرداری از دستگاه‌های اجرایی شهر نزدیک به هفت میلیارد تومان طلب دارد، میزان بدهی شهرداری داران به پیمانکار و مطالبات حقیقی و حقوقی ۱۱ میلیارد تومان است.

گوگونانی گفت: شهروندان دارانی در طول سال ۶۰۰ میلیون تومان عوارض پرداخت می‌کنند با وجود این میزان مشارکت شهروندان تا سال گذشته کمتر از چهار درصد بوده است.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری در زمینه وصول درآمد پایدار ورود پیدا کند حیات و استمرار بیشتری دارد، تصریح کرد: شهرداری داران در خصوص ایجاد  منابع درآمد پایدار گامی برنداشته است و بیشتر در راستای خام فروشی و شهر فروشی رفته است که همین باعث تضعیف و زوال سازمان شهرداری می‌شود.

شهردار داران با اشاره به اجرای طرح هوشمند سازی در این شهر، گفت: در مرحله نخست باید سیستم IT و فناوری نوین را فعال کنیم، اما در شهرداری داران این واحد فعال نیست و اعتباری نیز برای آن تخصیص داده نشده است.

کد خبر 441971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.