افزایش ۳.۵ برابری تولید پسماند در سبزوار

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار گفت: روزانه حدود ۱۵۰ تن زباله در این شهر تولید می شود که این میزان در روزهای تاسوعا و عاشورا با افزایش بیش از ۳.۵ برابری به ۴۷۰ تن رسید.

به گزارش ایمنا، مجید معنوی زاده اظهار کرد: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی و افزایش نذور مردمی، تمام نیروهای خدمات شهری برای حفظ نظافت شهر آماده بودند تا به پاکیزگی شهر آسیبی وارد نشود.

وی اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ پاکبان با افزایش شیفت کاری به دو نوبت، کار پاکیزگی شهر در ایام عزاداری سید الشهدا (ع) را انجام دادند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار با بیان اینکه این سازمان از ابتدای محرم به حالت آماده‌باش درآمده تا بتواند در شب‌های عزیز ماه عزای حسینی خدمتگزار مردم باشد، خاطرنشان کرد: معمولاً بعد از سیزدهم ماه محرم میزان مصرف ظروف یکبار مصرف عزاداران کاهش می‌یابد، اما با وجود این، در بعضی از مناطق مراسم عزاداری همچنان ادامه دارد که ما مانند همیشه در خدمت این عزاداران هستیم.

معنوی زاده گفت: مشارکت شهروندان و عزاداران حسینی در حفظ نظافت شهر، علاوه بر کم کردن زحماتی که پاکبانان برای پاکیزگی شهر متحمل می‌شود، سبب شده سبزوار همچون گذشته به عنوان یکی از پاکیزه‌ترین شهرهای کشور مطرح باشد.

کد خبر 441940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.