اسلوونی هوشمندتر از قبل در مواجهه با بحران‌ها

کارکنان شهرداری یکی از شهرهای مهم اسلوونی، نرم‌افزاری طراحی کرده‌اند که نشان دادن واکنش فوری مسئولین در برابر وقوع بحران در هر نقطه از شهر را امکان‌پذیر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کارمندان شهرداری کرانج، شهری مهم در کشور اسلوونی، نرم‌افزاری به نام iHelp طراحی کرده‌اند که به مسئولین بخش‌های مختلف آن امکان واکنش فوری به وقوع یک بحران در نقطه خاصی از شهر را می‌دهد. مقامات رسمی اعلام کرده‌اند که شهرداری کرانج اخیراً موفق به کسب گواهینامه جامعه سالم شده است و به زودی نرم‌افزار مذکور را به‌طور رایگان در اختیار تمام شهروندان قرار خواهد داد. بدیهی است که در مواجهه با یک بحران عملکرد سریع اهمیت ویژه‌ای دارد و چه بسا منجر به نجات جان افراد بسیاری شود و با وجود iHelp ساکنان کرانج در هر نقطه از شهر می‌توانند در صورت مواجهه با هر نوع بحران یا وضعیت دشوار، تنها با فشار دادن یک گزینه خاص به مسئولین مربوطه خبر دهند و بدین‌ترتیب در کمترین زمان ممکن از بهترین اقدامات لازم برای رفع آن برخوردار شوند.

طراحی این نرم‌افزار به گونه‌ای است که ضمن ارسال پیام به تمامی مقامات رسمی شهر، نزدیک‌ترین مسئولین به محل وقوع حادثه را پیدا و برای رسیدگی به عملیات انتخاب می‌کند. مقامات محلی می‌توانند با به‌اشتراک‌گذاشتن مهارت‌های خاص خود به‌صورت هماهنگ با یکدیگر وارد عمل شده و بحران مورد نظر را با همکاری هم برطرف کنند. علاوه بر این در صورت نیاز، شهروندان می‌توانند با وارد شدن به قسمت ورودی پیام اطلاعات بیشتری را در اختیار متخصصان نزدیک به محل واقعه قرار دهند که پس از آن نزدیک‌ترین افراد ماهر به سرعت وارد عمل شده و فوراً در منطقه مورد نظر حضور پیدا می‌کنند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد از حملات قلبی در منزل یا محل کار اتفاق می‌افتد، گزینه‌ای در نرم‌افزار iHelp تعریف شده است که فرد مورد نظر می‌تواند با فشردن فوری آن متخصصان را از وضعیت خود آگاه می‌کند. واکنش سریع متخصصانی که این پیام را دریافت می‌کنند به نجات فرد بیمار منجر می‌شود در حالی که داشتن حتی چند دقیقه تأخیر ممکن است با مرگ وی همراه باشد.

کد خبر 441937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.