۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
ضرورت تولید انبوه قطار ملی

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با تکمیل پروژه واگن ملی مترو، باید بتوانیم در ادامه به انبوه سازی قطار ملی برسیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

به گزارش ایمنا، حسین رجب صلاحی در حاشیه بازدید از پروژه قطار ملی با اشاره به اعلام آمادگی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای همکاری با شرکت مترو جهت انبوه سازی قطار ملی مترو، اظهار کرد: در قرارداد ۶۳۰ دستگاه با شرکت چینی، تاکید کرده‌ایم که باید تا ۵۵ درصد قطعات قطارها از طریق شرکت‌های داخلی تولید شود، این امر بیانگر رویکرد ما نسبت به همکاری با شرکت مترو برای افزایش درصد داخلی سازی واگن ملی است.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه تهران در مجموع به ۱۰۵۰ دستگاه واگن نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با محقق شدن قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن در تلاش هستیم قرارداد تولید ۴۲۰ دستگاه واگن را عملیاتی کنیم؛ پس از مشخص شدن درصد نهایی داخلی‌سازی قطار ملی مترو، با هدف حمایت از انبوه سازی این پروژه، قرارداد ۴۲۰ دستگاه واگن باقی مانده را با شرکت واگن سازی منعقد می‌کنیم.

رجب صلاحی تاکید کرد: در شرایط تحریم، شرکت‌های اروپایی هیچ نوع همکاری با ایران برای تأمین واگن مترو نداشتند و البته شرکت‌های چینی نیز همکاری اندکی مبذول داشتند.

وی افزود: با تکمیل پروژه واگن ملی مترو، باید بتوانیم در ادامه به انبوه سازی قطار ملی برسیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه منبع تأمین مالی تولید ۴۲۰ دستگاه واگن فاینانس کشور چین است، گفت: در ابتدا باید قرار داد ۶۳۰ دستگاه واگن با شرکت‌های چینی به نیمه راه برسد، سپس فرایند اداری فاینانس ۴۲۰ دستگاه را آغاز کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 441928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.