امدادگران هلال‌احمر ۶۸ نفر را از غرق شدگی نجات دادند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات جان ۶۸ نفر از غرق شدگی توسط امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در رودخانه‌ها، سواحل دریا و دریاچه پشت سدها خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور با اعلام این خبر، اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان روز ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، در محیط‌های آبی ۲۹ استان کشور ۳۵۴ مأموریت امداد و نجات، توسط نجات گران جمعیت هلال احمر انجام شده که منجر به نجات ۶۸ غریق، انتقال ۳۵ غریق به مراکز درمانی و درمان سرپایی ۲۸ نفر در محل حادثه شده است.

وی ادامه داد: بیشترین مأموریت‌های امداد و نجات در محیط‌های آبی از نظر محل وقوع حادثه به ترتیب با ۱۳۲ مأموریت نجات در رودخانه‌ها، ۵۱ مأموریت نجات در دریاچه‌های پشت سدها و ۶۴ مورد مأموریت نجات در سواحل دریا بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر انجام بیشترین مأموریت امداد و نجات در سه استان گیلان، مازندران و البرز، تصریح کرد: بیشترین مأموریت‌های امداد و نجات در محیط‌های آبی به ترتیب در استان‌های گیلان با ۴۷ مورد (۱۳ درصد از کل مأموریت)، مازندران با ۳۸ مورد (۱۰.۵ درصد از کل مأموریت) و البرز با ۲۷ مورد (۷.۲ درصد از کل مأموریت) انجام شده است.

بنا بر گزارش ایرنا، ولی پور از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 441921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.