طرح ساماندهی زباله‌گردها در قم اجرا می‌شود

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از اجرای طرح ساماندهی افراد جمع‌آوری‌کننده زباله‌ در سطح شهر قم خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید محسن میرهادی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای ساماندهی کارگران ساختمانی و کارگران فصلی، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گرفته و سه مکان برای ساماندهی کارگران فصلی در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها نیز در این زمینه موظف بوده و باید خدمات به این کارگران ارائه دهند، تصریح کرد: شهرداری نیز به نوبه خود در این راستا در تلاش بوده و تاکنون سه‌نقطه مناسب شهر برای ساماندهی کارگران مهیا شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: در این راستا نخستین ایستگاه در میدان نبوت ایجاد شد که سازه‌ای موقت است و در آن ثبت‌نام و مباحث بیمه کارگران دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ایستگاه‌های دوم و سوم در میدان‌های محلاتی و مفید مستقر می‌شود و به‌زودی نواقص کار از بین می‌رود، تصریح کرد: این طرح نتیجه کار گروهی در همراهی با کارگران است تا از بلاتکلیفی خارج شوند.

میرهادی در مورد ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهر نیز خاطرنشان کرد: از سال گذشته انتقال این واحدها به شهرک صنوف آغاز شده و تعداد باقی‌مانده با اولویت آهن‌فروشان نیز در دستور کار است.

وی در خصوص ساماندهی دوره‌گردها در جمع‌آوری پسماند، خاطرنشان کرد: در تفکیک پسماند برنامه مدونی پیش‌بینی‌شده و پیمانکارانی به این امر اختصاص یافته‌اند، در این‌باره حضور افراد دوره‌گرد خارج از سیستم، طرحی در دست اقدام است که یا باید کار را تعطیل کنند و یا در طرح ساماندهی قرار بگیرند تا این معضل در سطح شهر از بین برود.

کد خبر 441908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.