تمهیدات شهرداری شهرکرد برای کاهش تصادفات شهری

شهردار شهرکرد گفت: به ‌منظور ایجاد نظم و امنیت در ترددها و کاهش تصادف‌ها، فقط از رنگ‌های استاندارد در خط‌کشی خیابان‌های مرکز چهارمحال و بختیاری استفاده می‌شود.

به گزارش ایمنا، بهادر عبدالغنی اظهار کرد: در همین راستا هنگام خط‌کشی خیابان‌ها از رنگ‌های استاندارد نمونه‌گیری و میزان کیفیت آن ارزیابی خواهد شد.

وی افزود: پرداخت تمامی هزینه‌های مرتبط با رنگ‌های استفاده شده در خیابان‌ها بدون تاییدیه پژوهشگاه پلیمر ایران امکان‌پذیر نیست.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: شماره استاندارد رنگ‌های مرتبط با خط‌کشی خیابان‌ها ۲۱۱۹۴ است که براساس این شماره رنگ‌ها ارزیابی می‌شود.

عبدالغنی یادآور شد: در سال‌جاری ۶۵ کیلومتر از خیابان‌های اصلی شهرکرد شامل آیت‌الله کاشانی، حافظ، ولی‌عصر (عج)، دکتر شریعتی، مولوی، ۱۲ محرم و سعدی به‌صورت منقطع و ممتد با سه میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری خط‌کشی شده است.

وی گفت: خط‌کشی معابر یکی از اقدامات اصلی شهرداری در راستای ایمنی و نظم‌دهی به ترافیک شهری به‌شمار می‌رود.

شهردار شهرکرد خط‌کشی خیابان‌ها را بخشی از مبلمان شهری دانست و گفت: این اقدام هر ساله به‌صورت مستمر و در دوره‌های زمانی مختلف انجام می‌شود.

عبدالغنی کم‌رنگ شدن خطوط را خطرآفرین اعلام و تاکید کرد: فراهم کردن محوری قابل رؤیت در شب و تسهیل در عبور و مرور خودروها در معبرهای شهری از دستاوردهای خط‌کشی خیابان‌ها است.

منبع: ایرنا

کد خبر 441901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.