رویداد چهارمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۰ برگزار می‌شود

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی از برگزاری چهارمین رویداد جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۰ خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از میراث‌آریا، پویا محمودیان امروز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه ۹۹ اظهار کرد: موضوع اصلی رویداد چهارمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۰ درباره بحران ناشی از کووید ۱۹ است.

او گفت: این رویداد به‌منظور شناسایی استادکاران، هنرصنعتگران، طراحان، اشخاص یا تشکل‌ها از سراسر جهان، به پاس مشارکت درخشان آن‌ها در توسعه پایدار و همه‌جانبه صنایع‌دستی، از ۲۰۱۷ آغاز به‌کار کرد و در سه سال گذشته شاهد مشارکت بیش از ۶۰ کشور با بیش از هزار شرکت‌کننده و ۵۳ برنده بوده است.

معاون صنایع‌دستی کشور به بخش‌های رقابتی در این دوره اشاره کرد و توضیح داد: هنرمند سال صنایع‌دستی (همه هنرمندان صنایع دستی و هنرصنعتگران)، طراح سال صنایع‌دستی باسابقه و تازه‌کار (طراح باسابقه دارای حداقل ۱۰ سال سابقه فعالیت و طراح تازه‌کار دارای حداقل سه سال سابقه مرتبط)، برند سال صنایع‌دستی (برند یا شرکتی که پنج سال از ثبت یا احداث آن گذشته باشد و صرفاً در بخش صنایع‌دستی فعالیت کند)، استاد سال صنایع‌دستی (برندگان جوایز ملی و بین‌المللی با حداقل ۲۰ سال تجربه در بخش صنایع‌دستی)، مؤسسه / آکادمی سال صنایع‌دستی (مؤسسات، مدرسه‌ها و دانشگاه‌های ملی که توسط دولت یک کشور، مهم شناخته شده‌اند و حداقل ۱۰ سال در زمینه ارائه برنامه‌ها و دوره‌هایی در حوزه صنایع‌دستی و یا طراحی صنایع‌دستی تجربه دارند)، شخص مهم سال (مشارکت فردی در توسعه بخش صنایع‌دستی)، برندگان جوایز ملی و بین‌المللی (با حداقل ۱۰ سال تجربه در بخش صنایع‌دستی و نیز با سابقه مهارت در توسعه کلی صنایع‌دستی) و روستای سال، از مهمترین بخش‌های این رقابت بین‌المللی هستند.

او خاطرنشان کرد: ارائه درخواست از ۱۵ سپتامبر تا ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور تا ۲۵ آبان ۱۳۹۹) امکان‌پذیر است، داوری نهایی ۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذر ۱۳۹۹) برگزار می‌شود، نامزدهای برگزیده ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۰ آذر ۱۳۹۹)، برندگان جوایز ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰ (۳۰ آذر ۱۳۹۹) اعلام می‌شوند و جوایز در هفته صنایع‌دستی هند ۲۰۲۱ که تاریخ آن بعداً اعلام خواهد شد، اهدا می‌شوند.

محمودیان اظهار کرد: هر فینالیست باید یک اثر ارسال کند و به محض اعلام فینالیست‌ها، نامزدهای داخل لیست باید آثار خود را در یک هفته ارسال کنند.

او در ادامه گفت: متقاضیان باید ۱۸ سال یا بالاتر باشند و شرکت در این رقابت برای تمام طراحان و هنرمندان صنایع‌دستی حرفه‌ای و آماتور نامزد از هر کشوری، در صورتی که معیارهای شروط فوق را احراز کرده باشند، آزاد است.

معاون صنایع‌دستی کشور توضیح داد: فرم درخواست به‌صورت آن‌لاین موجود است که می‌توانند آن را دانلود کرده و با اطلاعات و عکس‌ها ارسال کنند. هنرمندان صنایع‌دستی و طراحان همچنین می‌توانند با ارسال نامه به آدرس ایمیل‌های info@craflvillage.org.in و یا siddharth020691@gmail.com فرم درخواست را دریافت کنند. پس از دریافت تقاضا، فرم درخواست طبق شرایط و ضوابط از طریق ایمیل ارسال می‌شود. در ایمیل تأیید سه عکس از آثار خواسته می‌شود که عکس‌ها باید در فرمت JPG و در ابعاد تقریبی ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰ پیکسل باشد.

معاون صنایع‌دستی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود، افزود: انتخاب توسط هیئت داوران ذی‌صلاح انجام می‌شود تا از بالاترین سطح خلاقیت، اصالت، تکنیک تولید و کیفیت هنری اطمینان حاصل شود؛ البته فقط هنرمندان و طراحان نامزد می‌توانند در مراسم اهدای جوایز شرکت کنند.

او در ادامه به معیارهای انتخاب اشاره کرد و گفت: ارسال به موقع طبق زمان‌بندی، ارسال کامل اسناد و واجد شرایط بودن، بیانیه بر اطمینان از عدم سرقت هنری و واجدبودن سایر اسناد معیارهایی است که در این مسابقه بین‌المللی باید به آن توجه شود.

محمودیان با بیان این که این مسابقه شامل سه مرحله انتخابی است، اضافه کرد: فیلترینگ و انتخاب اولیه آثار توسط هیئت داوران داخلی، انتخاب نامزدهای نهایی توسط هیئت داوران بین‌المللی و اهدای جوایز به راه‌یافتگان مرحله نهایی و برندگان، سه مرحله مهم این مسابقه است.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی ادامه داد: شرکت‌کنندگانی که نامزد دریافت جایزه می‌شوند حق انتشار تصاویر ارسالی خود به Craft Village برای انتشار این تصاویر در وب‌سایت بین‌المللی جایزه صنایع‌دستی، صفحه رسمی آن در فیس‌بوک، خبرنامه‌ها و رسانه‌های تحت پوشش واگذار می‌کنند. کپی‌رایت (حق تکثیر) تصاویر در اختیار هنرمند شرکت‌کننده باقی می‌ماند.

او در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات دقیق شرایط به وب سایت CraftVillage، به آدرس www.craftvillage.org.in مراجعه کنند.

کد خبر 441900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.