بهره‌برداری از ۷ بوستان جدید در منطقه سه مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از بهره برداری هفت بوستان در منطقه سه خبر داد و گفت: مراحل احداث پارک مهر مادر ۱۷ تا پایان آبان ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، بر لزوم توسعه فضای سبز و احداث پارک‌های محله‌ای و منطقه‌ای با اولویت مناطق کم برخوردار تاکید کرد و گفت: هدف مدیریت شهری مشهد حفظ و توسعه متوازن فضای سبز در تمامی نقاط شهر است که بر همین اساس در سه سال گذشته ۵۳ بوستان در مناطق کم برخوردار افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون هفت پروژه در منطقه سه به پایان رسیده که شامل بوستان دروی ۱/۶، بوستان شهرک مهرگان، پارک خطی شهید میرزایی (صد متری)، احداث پارک دروی هفت، پارک خطی دروی ۵/۱ و ۵/۲، احداث پارک نظام دوست، تجهیز پارک بهار در حوزه بانوان است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه مراحل ساخت پارک مهر مادر ۱۷ تا پایان آبان ماه سال جاری به اتمام می‌رسد، گفت: با ایجاد این بوستان‌ها سرانه فضای سبز منطقه سه از ۴.۸۷ به ۴.۹۱ خواهد رسید.

یعقوبی از اعطای تندیس سیمین و لوح تقدیر بیست و یکمین همایش ملی صنعت سبز به معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد خبر داد و افزود: اقدامات شده در راستای توسعه فضای سبز شهری، توسعه کمربند سبز، احداث و راه‌اندازی بخشی از شبکه جداسازی آب شرب از خام و اتصال منابع آبی به این شبکه، برنامه‌ریزی در راستای احداث تصفیه‌خانه های محلی جهت تأمین منابع آبی پایدار، تاکید بر استفاده از روش‌های مکانیکی یا بیولوژیک به جای استفاده از سموم شیمیایی در فضای سبز و فعالیت‌های ویژه محیط زیست شهری شهر مقدس مشهد از دلایل دریافت این تندیس و دریافت عنوان واحد خدماتی سبز در سطح ملی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای بهینه‌سازی مصرف برق پارک‌ها که بخشی از آن با استفاده از لامپ‌های LED در پارک‌ها و ایمن‌سازی شبکه برق از AC به DC خصوصاً در آب نماها اجرایی شده، استفاده از مواد بی‌خطر برای محیط زیست به جای سموم شیمیایی برای مبارزه با جوندگان، مطالعه و شناسایی گونه‌های بومی و مناسب فضای سبز و برنامه ریزی برای تولید و کاشت این گونه‌ها با وجود محدودیت منابع مالی از جمله دلایل دیگر این انتخاب بوده است.

کد خبر 441892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.