صدور پروانه ساختمان رایگان برای تکریم فرزندآوری در همدان

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: متقاضیان ساخت‌وسازی که بعد از سال ۹۷ صاحب فرزند سوم شده‌اند، می‌توانند تا سقف ۱۲۰ متر مربع زیربنا پروانه رایگان دریافت کنند و تنها مازاد بر این متراژ را هزینه پرداخت کنند.

اکبر کاووسی امید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تکریم فرزندآوری، شورای شهر همدان تصمیم گرفت سیاست تشویقی برای افزایش فرزندآوری اتخاذ کند.

وی تصریح کرد: شهر همدان در خصوص رشد جمعیت وضعیت مناسبی نداشته و نیازمند جامعه‌ای جوان در آینده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان افزود: متقاضیان ساخت‌وسازی که بعد از سال ۹۷ صاحب فرزند سوم شده‌اند، می‌توانند تا سقف ۱۲۰ متر مربع زیربنا پروانه رایگان دریافت کنند و تنها مازاد بر این متراژ را هزینه پرداخت کنند.

تحصیل ۴۰ درصد درآمد شهرداری از طریق فروش املاک

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه زمان نهایی شدن بودجه سال ۹۹ شهرداری همدان با آغاز شیوع کرونا همزمان شده بود و تبعات این امر را پیش‌بینی کرده بودیم، نکات مورد نیاز و محدودیت‌های بودجه را در نظر گرفتیم و همان زمان اصلاحات لازم را انجام دادیم.

کاووسی امید اضافه کرد: در ابتدای دوره پنجم، تفکیک املاک توسط شهرداری همدان پیگیری شد که در نتیجه آن املاک مناسبی در اختیار شهرداری قرار گرفت و در شرایط کنونی منابع درآمدی مناسبی را برای آن ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد درآمد شهرداری مبتنی بر درآمد از ملک تدوین شده، افزود: شاید سایر شهرداری‌ها و کارشناسان معتقد باشند شهرداری همدان با این اقدام از لحاظ منابع مالی تهی شده چون اموال خود را برای فروش گذاشته است درحالی که این بخش از بودجه با توجه به شناخت از بانک املاک شهرداری بسته شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: افزایش دو تا دو و نیم برابری قیمت ملک شاید تبعات داشته باشد اما با املاکی که در چند وقت اخیر برای فروش گذاشتیم، شاهد تحقق درآمدهای مناسبی بودیم که توانست نقاط ضعف بودجه‌ای را پوشش بدهد.

تحقق ۷۰ درصدی بودجه چهارماهه اول ۹۹

وی تاکید کرد: حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری شهرداری همدان بدون مشکل پرداخت می‌شود و اقدامات مالی و عمرانی شهرداری بر اساس برنامه‌ای که برای سال جاری طرح‌ریزی شده پیش می‌رود.

کاووسی امید اظهار کرد: امیدواریم شهردار همدان با توجه به داشته‌ها و بر اساس برنامه تا پایان سال پیش برود و در ماه جاری اصلاحیه بودجه را ارائه کند.

وی با بیان اینکه بودجه چهارماهه شهرداری حدود ۷۰ درصد تحقق یافته، گفت: عموماً در سه یا چهار ماه اول سال درآمد شهرداری براساس پیش‌بینی‌ها محقق نمی‌شود ولی با توجه به شیوع کرونا، تاخیر تحقق بودجه قابل قبول است و امیدواریم بتوانیم در ادامه برش‌های بودجه سال ۹۹ به تحقق ۸۰ درصد و بالاتر دست یابیم.

همدان شهری ایمن برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: همدان براساس استانداردهای جهانی به عنوان شهری ایمن از نظر مخاطرات طبیعی مانند سیل و زلزله شناخته می‌شود و همین امر باعث شده ارزش املاک و منفعت ساخت و ساز در این شهر برای سرمایه گذاران بالا باشد و همدان را محل هدف و رجوع خود قرار دهند و حتی گاهی وسعت این سرمایه‌گذاری به شهرهای اطراف نیز سرایت می‌کند.

وی اظهار کرد: تعداد متقاضیان مسکن در همدان بالاست به همین دلیل مسکن سازان و انبوه سازان از سرمایه گذاری در این شهر استقبال می‌‎کنند.

افزایش دو برابری صدور پروانه ساختمانی

کاووسی امید با بیان اینکه صدور پروانه ساختمان در همدان نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته، افزود: زمان تصویب عوارض نیز سعی کردیم نرخ‌ها معقول باشد و موجب گرانی مسکن نشود تا سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی در حوزه مسکن‌سازی همدان سرمایه گذاری کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به ورود جدی شورای پنجم به موضوع حمیت از طرح‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری، هزینه صدور پروانه ساخت هتل و مراکز اقامتی و گردشگری نیز رایگان شده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: ایجاد یک دهکده تفریحی در نزدیکی همدان و یک شهرک که مالکیت آن با شهرداری اما سرمایه‌گذاری آن را یک شرکت ترکیه‌ای انجام می‌دهد، در دستورکار است اما هنوز این موضوع به نتیجه نرسیده و در مراحل پایانی قرار دارد که امیدواریم با تحقق آن شاهد ارزآوری آن و افزایش درآمدهای پایدار شهر باشیم.

کد خبر 441882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.