توضیحات طغیانی در مورد رد طرح اهدای قیر رایگان توسط شورای نگهبان

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح قیر رایگان باید در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و رفع شود تا قابلیت اجرا پیدا کند.

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون ایرادات شورای نگهبان به مصوبه اهدای قیر رایگان به برخی نهادها اظهار کرد: شورای نگهبان ایرادات متعددی به این مصوبه وارد کرده است. یکی از ایرادات شورای نگهبان به این طرح، مربوط به جزء ۱ بند (ز) الحاقی درباره اختصاص قیر رایگان به برخی دستگاه‌هاست که هنوز برای این طرح‌ها ردیف بودجه تعریف نشده است که این‌ موضوع مغایر با اصل ۵۲ قانون اساسی است. این اصل اجازه نمی‌دهد طرح‌هایی که در قانون بودجه به آن اشاره نشده در تبصره‌ای تخفیفی لحاظ شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح قیر رایگان باید در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و رفع شود تا قابلیت اجرا پیدا کند. در حال حاضر برای شورای نگهبان مشخص نبود که منابع اختصاص‌ یافته به هر کدام از دستگاه‌هایی که در مصوبه به نام آنها اشاره شده، با چه معیاری در میان طرح‌های مختلف تقسیم می‌شود؟

طغیانی ادامه داد: یکی دیگر از ایرادات شورای نگهبان در مورد اساسنامه برخی دستگاه‌ها مانند سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌هاست که مورد ابهام قرار گرفته است؛ زیرا این اساسنامه از نظر قانونی مصوب نبوده و اگر در طرح قیر رایگان، سهمی برای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نظر گرفته شده، باید اساسنامه آن مصوب شود.

کد خبر 441864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.