کسبه حقوق شهروندان را با سد معبر تضییع نکنند

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: قراردادن موانع در حاشیه خیابان توسط کسبه تضییع آشکار حقوق شهروندان است که در این راستا نیروهای رفع تخلفات شهری در صورت مشاهده برخورد قانونی می‌کنند.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از فضای میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب، سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری کرده و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن توسط مأموران خود اقدام کند.

وی افزود: نیروهای اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در صورت مشاهده قراردادن موانع در حاشیه خیابان اعمال قانون کرده و نسبت به جمع آوری و انتقال اقلام به انبار اقدام می‌کنند تا پس از مراجعه متصدی با دادن تعهد خودداری از تکرار تخلف، لوازم ضبط شده را تحویل بگیرد.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: چنانچه شهروندان با این موارد روبرو شدند آن را به سامانه اعلام شکایت‌های مردمی ۱۳۷ گزارش کنند تا در اسرع وقت نسبت به جمع آوری موانع اقدام شود.

وی تصریح کرد: طبق تبصره شش ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها فضای تمام معابر شهری در اختیار شهرداری‌هاست و اشخاص نمی‌توانند هیچ معبری را تصرف کنند و اگر این اقدام در قالب نصب هرگونه مانع انجام شود شهرداری نسبت به آزادسازی معبر اقدام کرده و موانع را جمع‌آوری می‌کند.

محمدحسینی گفت: رویکرد مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان پیشگیری، فرهنگ‌سازی و افزایش سطح آگاهی مردم و در ادامه تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف است.

کد خبر 441861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.