علت تعطیلی خوابگاه‌های خودگردان دانشگاه اصفهان چیست؟

عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تعاونی خوابگاه‌های خودگران اصفهان گفت: برای همه خوابگاه‌ها نامه ابلاغ شده است و طبق اطلاع جدید، هر ۱۰ تا ۲۰ روز یک بار یکی از این خوابگاه‌ها تعطیل می‌شود.

محسن معمار امامیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر معاونت دانشجویی دانشگاه اصفهان تغییر پیدا کرده و معاونت جدید با وسعت خوابگاه‌های دانشجویی موافقت نکرده است.

وی افزود: ابتدا حدود ۴۰ تا ۴۳ خوابگاه وجود داشت که با تغییر مدیریت، این تعداد هر روز کمتر شد و در حال حاضر ۲۳ خوابگاه داریم؛ یکی دو جلسه نیز با اداره نظارت بر اماکن عمومی و معاونت دانشجویی برگزار شد و بنا بر این شد که تعدادی از خوابگاه‌ها تعطیل شود.

عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تعاونی خوابگاه‌های خودگردان اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ دانشجوی ترخیص شده داریم که در حال آموزش هستند و خوابگاه این افراد توسط شرکت تعاونی خوابگاه‌های خودگردان اصفهان تأمین می‌شود. قرار بر این شد که خوابگاه‌های این افراد جدا شود.

معمار امامیه ادامه داد: بر این اساس قرار شد ۱۵ خوابگاه، کارمندی و ۶ خوابگاه دانشجویی باشد؛ در حالی که این تعداد خوابگاه برای دانشجویان کم است و دانشجویان در خوابگاه‌های کارمندی نیز اسکان دارند.

وی تاکید کرد: معاونت دانشجویی دانشگاه اصفهان به اداره نظارت بر اماکن عمومی نامه نوشته است که فعالیت این خوابگاه‌ها از نظر دانشگاه غیرقانونی است. در حال حاضر نظر معاونت دانشجویی دانشگاه اصفهان بر این است که تنها ۶ خوابگاه فعال باشد و مابقی باید تعطیل شود.

معمار امامیه عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳ خوابگاه در استان اصفهان داریم، در ابتدا این تعداد ۴۳ عدد بود که ۲۰ خوابگاه به مرور زمان و با بکارگیری سیاست‌های ناشایست تعطیل شد. از ۲۳ خوابگاه فعال استان اصفهان، دانشگاه اصفهان اعلام کرده تنها از ۶ خوابگاه حمایت می‌کند که متعلق به افراد خاص است.

وی افزود: معاونت دانشجویی ادعا دارد که تنها تعداد ۶ خوابگاه در کل استان اصفهان نیاز داریم؛ در صورتی که طی سال‌های گذشته و امسال دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ دانشجو و کارمند دانشجو در این خوابگاه‌ها اقامت داشتند.

عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تعاونی خوابگاه‌های خودگردان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر خوابگاهی است که ۳۶۰ دانشجو و کارمند دانشجو در آن ساکن هستند، کارمند دانشجویی که پرستار بوده و از شب تا صبح در بیمارستان است و نیاز به استراحت دارد، اما متأسفانه معاونت دانشجویی اعتنایی به این مسائل ندارد زیرا مدیریت جدید است.

معمار امامیه افزود: ما به کلانتری، دادسرا، اداره نظارت بر اماکن عمومی، دانشگاه و جامعه عمومی خدمت می‌کنیم و دانشجویانی که از مکان‌های مختلف کشور به اصفهان می‌آیند را اسکان می‌دهیم، اداره نظارت بر اماکن عمومی محل‌های مورد نظر ما را تأیید کرده است.

وی اضافه کرد: پیش از این صدور مجوز فعالیت خوابگاه‌های خودگردان از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی صادر می‌شد اما از چندی پیش اعطای مجوز به دانشگاه واگذار شد. تا پایان سال ۹۸ از دانشگاه مجوز داشتیم، اما در حال حاضر به صورت سلیقه‌ای عمل می‌شود.

عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تعاونی خوابگاه‌های خودگردان اصفهان گفت: این مسئله را با حراست در میان گذاشتیم که قول رسیدگی داده‌اند، به معاونت دانشجویی دانشگاه ارجاع داده‌ایم و به اداره نظارت بر اماکن عمومی نیز اعلام کرده‌ایم.

معمار امامیه خاطرنشان کرد: برای همه خوابگاه‌ها نامه داده شده است و طبق اطلاع جدید هر ۱۰ تا ۲۰ روز یک بار یکی از این خوابگاه‌ها تعطیل می‌شود.

کد خبر 441860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.