به گزارش خبرنگار ایمنا، رحیم محمدی در نشست مشترک با معاون اجرایی این سازمان با اشاره به اولویتهای سازمان اظهار کرد: با توجه به اینکه امکانات سخت افزاری، ماشین آلات، ابزارها، عوامل اجرایی، ناظران و پیمانکاران همگی در سایه نظارت سازمان قرار دارند، از ابتدای امر نگاه خود را ابتدا بر تبیین نقش شهروندان و آموزش به آنها و در وهله بعدی بر اجرای صحیح و بدون نقص فرآیند مدیریت و جمع آوری پسماند با استفاده از امکانات موجود، متمرکز کردیم.
وی در خصوص مهمترین اهداف سازمان، تصریح کرد: سازمان پسماند، شهروندان و محیط زیست را اصلیترین ذینفعان در پروژهها و برنامهریزیها میداند و بر این اساس جلب رضایت شهروندان، حفظ پاکیزگی و سلامت محیط زیست در کنار بهرهوری بهینه را در رده اهداف خود قرار داده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه نرخ پایین مشارکت، کنترل فرآیند مدیریت پسماند را سختتر میکند، افزود: هر چقدر فرآیندهای ابتدایی تولید پسماند در خانه تحت کنترل قرار بگیرد و مشارکت افزایش یابد، به طور قطع کیفیت مدیریت پسماند بهبود مییابد که این خود مستلزم ایجاد زیرساختهای فرهنگی، آموزشی و فرهنگسازی است تا بتوانیم ابتدا میزان اعتماد عمومی را بالا ببریم و در ادامه همکاری آنها را با اجرای طرحها و برنامههای سازمان افزایش دهیم.
وی با اشاره به لزوم تبیین فرآیندهای اجرایی مدیریت پسماند به منظور ایجاد آگاهی و انگیزه در شهروندان گفت: اگر شهروندان را به این سطح از آگاهی برسانیم، میتوانیم در تحقق مأموریتهای اصلی سازمان کمک کنیم و مواردی مانند کاهش میزان پسماند تولیدی و جداسازی پسماندهای تر و خشک را محقق کنیم که در این صورت گام درستی برداشته شده و از احداث خطوط جدید دفع پسماند بی نیاز خواهیم شد.
وی هدف محوری، اعتمادسازی، نظارت و کنترل و همراهی و هماهنگی را ارکان اصلی اجرای فرآیندهای مدیریت پسماند عنوان کرده و افزود: بر این اساس آموزش مردم و فرهنگسازی مدیریت پسماند برای آنها به طور مداوم در دستور کار فعالیتهای سازمان قرار داشته و در کنار آن استخراج آمار و اطلاعات صحیح به منظور تصمیم گیری و برنامه ریزی دقیق نیز مورد نظر است که به این منظور به زودی سامانه نرم افزاری جهت ثبت و تحلیل آمارها در سازمان مستقر میشود.
نظر شما