علت خروج یکی از واگن‌های مترو در ایستگاه دانشگاه علم و صنعت مشخص شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه شکستگی پیچ یکی از چرخ‌های واگن مترو باعث خروج واگن در ایستگاه دانشگاه علم و صنعت شده بود، گفت: این حادثه ارتباطی به فرسودگی قطار مترو نداشت.

به گزارش ایمنا، فرنوش نوبخت درباره علت خروج یکی از واگن‌های مترو طی روز گذشته در ایستگاه دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: شکستگی پیچ در یکی از چرخ‌های واگن مترو در این مسیر سبب بروز حادثه شد که این مسأله در دست رسیدگی است و موضوع به سازنده واگن اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه به دور از هر نوع حاشیه‌ای در حال رسیدگی به این اتفاق هستیم، گفت: کمیسیون فنی در مترو نیز جلسه‌ای در این زمینه برگزار کرده است و امروز گزارشی در این راستا واصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه پاسخگوی امنیت و ایمنی مردم در قطارهای مترو هستیم و این موضوع بسیار حائز اهمیت است، گفت: به لحاظ قانونی هم عملکرد شرکت بهره‌برداری مترو تحت نظارت است قطعاً مسافر باید ایمن تردد کند و ما به این موضوع توجه کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: حادثه روز گذشته یکی از قطارهای مترو در ایستگاه دانشگاه علم و صنعت ارتباطی به فرسودگی قطار مترو نداشت و این اتفاق ممکن بود برای هر خودرو یا قطاری به وقوع بپیوندد.

نوبخت تصریح کرد: علت حادثه همان ساعات اولیه مشخص شد و خودم نیز بازدیدی از قطار مربوطه و محل حادثه داشتم بلافاصله پس از این حادثه قطار به تعمیرگاه اعزام شد تا اقدامات لازم جهت تعمیر آن صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: مترو تهران به اندازه کافی قطار ندارد و کمبودها در این زمینه زیاد است و در صورتی که واگن‌های بیشتر برای مترو تهران تهیه شود سرفاصله حرکت همه قطارها به دو دقیقه خواهد رسید و تعمیرات دوره‌ای نیز بیشتر انجام خواهد شد، اما شهروندان نگرانی و دغدغه‌ای در مورد ایمنی قطارها در مترو تهران نداشته باشند.

منبع: فارس

کد خبر 441839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.