درباره بازگشایی مدارس و پروتکل‌ها تابع تصمیم‌ ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: سلامت دانش‌آموزان و معلمان در وضعیت بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی بیش از هر چیز برای وزارت بهداشت اهمیت دارد. با توجه به شرایط کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها از نظر شیوع کرونا تصمیم گیری شده و در نهایت تابع تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

به گزارش ایمنا، سیما سادات لاری درباره وضعیت بازگشایی مدارس و اعلام آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه، اظهار کرد: وزارت بهداشت در زمینه بازگشایی مدارس هیچ تصمیم جدیدی نگرفته و تصمیم گیری در این زمینه بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی افزود: باید توجه کرد که سلامت دانش آموزان برای وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد. بر همین اساس تمهیدات لازم برای حفاظت از سلامت دانش آموزان اندیشیده شده است.

لاری ادامه داد: از طرفی نمی‌توان امر آموزش را تعطیل کرد. همان طور که در همه ماه‌های اخیر بسیاری از مناسبات اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به نوعی با وجود کرونا انجام شده، آموزش نیز انجام و به هر حال در شیوه‌ها دچار تغییراتی نسبت به سال‌های قبل می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: قرار بر این شده که از ۱۵ شهریور ماه برنامه‌های آموزشی آغاز شود، به طور مثال این برنامه‌ها از صداوسیما نیز از همان ۱۵ شهریور شروع می‌شود. در عین‌حال وزارت آموزش و پرورش در زمینه شیوه‌های آموزشی در سال تحصیلی امسال اطلاع رسانی می‌کند، اما آنچه برای وزارت بهداشت بیش از هر چیزی اهمیت دارد، سلامت دانش آموزان، والدین شأن، معلمان و کارکنان واحدهای آموزشی است که با تدوین پروتکل‌های بهداشتی و آموزش‌های ارائه شده امیدواریم بهترین نتیجه حاصل شود و با تمهیدات وزارت آموزش و پرورش همه دانش آموزان هم به تحصیل ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، لاری تاکید کرد: در این راستا با توجه به شرایط کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها از نظر شیوع کرونا تصمیم گیری شده و همه وزارتخانه‌ها در نهایت تابع تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

کد خبر 441806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.