خدمت رسانی ۷۰ پاکبان شهرداری سمنان به هیئات عزاداری

معاون خدمات شهری شهردار سمنان گفت: در ایام عزاداری محرم ۷۰ نیروی پاکبان در دو شیفت پسماند و زباله‌های تکایا و هیئت‌های عزاداری را جمع آوری کردند و توانستند حدود ۱۱۰ تن زباله را جمع‌آوری کرده و محل تجمع عزاداران را ضدعفونی کنند.

‌جواد نجاریانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ایام محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، مجموعه شهرداری سمنان بر آن شد تا با آذین بندی و سیاه‌پوشان متفاوت شهر نسبت به سال گذشته با استفاده از نقوش و پرچم و کتیبه‌های مختلف، عشق و یاد سرور و سالار شهیدان را در دل شهروندان و عاشقان امام حسین (ع) زنده نگه دارد.

وی با بیان اینکه آذین بندی و سیاه پوشانی متفاوت شهر نسبت به سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال انجام شده است، تصریح کرد: این مبلغ نسبت به سنوات گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

معاون خدمات شهری شهردار سمنان با تاکید بر اینکه امسال به دلیل شرایط کرونایی، اولویت اصلی شهرداری حفظ سلامت شهروندان بوده است، خاطرنشان کرد: در ایام محرم امسال توسط بازرسان شهرداری و شبکه بهداشت در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین ضدعفونی محل برگزاری مراسمات عزاداری و جمع آوری پسماند در کلیه تکایا و هیئت‌ها نظارت جدی شد و هیئات و تکایا با رعایت تمامی پروتکل‌ها، نذورات خود را به صورت کاملاً بهداشتی و به صورت پک و در ظروف یکبار مصرف توزیع کردند.

نجاریانی افزود: شهرداری سمنان برای آماده سازی زیرساخت‌های لازم برخی از هیئات اقدام به جمع آوری خاک و نخاله تکایا کرد.

وی تصریح کرد: از ۳۱ مردادماه لغایت ۱۰ شهریور، ۳۳ عملیات امداد و نجات آتش‌نشانی در محلات و مناطق مختلف شهر توسط پرسنل آتش نشانی سمنان اجرا شد که ۱۳ مورد مربوط به امداد و نجات محبوسین در آسانسور و هشت مورد آتش‌سوزی بوده است، البته هیچ عملیات امداد و نجات آتش‌نشانی در ایام محرم امسال در تکایا و هیئات انجام نشد.

کد خبر 441799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.