پروژه متروی قم با کمبود منابع مالی روبه رو است

سخنگوی شورای شهر قم گفت: پروژه مترو با مشکل کمبود منابع روبروست که برای یافتن راهکار رفع آن جلساتی برگزار کرده و به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

محمود مسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در سال آخر شورا تکمیل پروژه‌های نتکمیل اولویت شورای شهر قم است، اظهار کرد: از جمله پروژه‌های نتکمیل می‌توان به بازگشایی فاز پنجم پروژه بلوار عمار یاسر در منطقه هفت، ادامه پروژه بلوار شهیدان برقعی در منطقه یک، تکمیل پروژه بلوار محتشم و تعاون اشاره کرد.

وی ادامه داد: در منطقه دو ادامه بلوار جمهوری، تکمیل پروژه تونل در خیابان نور شرقی، تکمیل تقاطع غیرهمسطح در میدان ولی عصر و بازگشایی ادامه بلوار فردوسی با تکمیل بلوار پیامبر اعظم نیز از جمله سایر پروژه‌هایی است که تکمیل آن‌ها تا پایان سال جاری در برنامه مدیریت شهری قرار دارد.

سخنگوی شورای شهر قم با توضیح اینکه برای تکمیل پروژه خیابان یاسمن نیاز به تملک و آزادسازی مسیر است، افزود: اگر بحث آزادسازی تملک‌ها به ویژه آزادسازی و تملک زمین‌های دانشگاه جامعه‌الزهرا حل شود، در اسرع وقت بحث تعریض خیابان یاسمن انجام خواهد شد و بلوار را در اختیار شهروندان قم قرار می‌دهیم، آزادسازی تملک‌های پروژه بلوار زینبیه در منطقه سه نیز در حال انجام است تا بتوانیم این پروژه را تکمیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر مشکلات پروژه تقاطع شهید کیوان‌فر با خیابان امام در شهر توسط شورای ترافیک پیگیری و حل شود، انجام پروژه را شروع خواهیم کرد، اضافه کرد: اجرای این پروژه جز اولویت‌های شهرداری بوده که عملیات عمرانی آن هنوز شروع نشده است.

تسریع در احداث باغ پرندگان و شهربازی

مسگری با تاکید بر اینکه تکمیل بوستان کوثر و باغ پرندگان قم نیز در اولویت سال آخر شورا قرار دارد، افزود: پروژه شهربازی در بوستان غدیر و پروژه استاد فقیهی که حدفاصل خیابان ۱۹ دی تا خیابان ساحلی و بعد از آن از طریق پل شهید رجایی به بلوار شهید صدر را به یکدیگر وصل می‌کند، نیز امسال تکمیل شده و در اختیار شهروندان قم قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست شورای اسلامی تکمیل تمام پروژه‌های زخمی موجود در شهر است که با کمک مجموعه شهرداری پروژه‌های ناتمام را تکمیل می‌کنیم تا در اختیار مردم قرار دهیم.

سخنگوی شورای شهر قم با بیان اینکه پروژه مترو با مشکل کمبود منابع روبروست، تاکید کرد: در این زمینه جلساتی برگزار کرده‌ایم و به نتایج خوبی برای به سرانجام رساندن این پروژه در سال آخر شورا رسیده‌ایم و ایستگاه‌های فاز اول خط یک پروژه مترو که در حد فاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری است، را راه اندازی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حدود ۳۵ بوستان در منطقه پردیسان قم احداث شده است که برخی از آن‌ها تمام شده و برخی دیگر در حال تکمیل است.

مسگری با اشاره به اینکه بحث ایجاد پارکینگ از جمله سیاست‌های مهم شورای شهر قم در سال آخر شوراست، اظهار کرد: برای انجام این طرح به شهرداری تاکید کرده‌ایم و ردیف بودجه آن نیز مشخص شده است تا شاهد افزایش تعداد پارکینگ‌های شهر باشیم.

دولت به توسعه حمل‌ونقل عمومی کمک کند

وی خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با قوه قضائیه برای سرانجام رسیدن پروژه خیابان شهید کاظمی در صفائیه هستیم، همچنین یک پارکینگ عمومی نیز در آن مکان احداث خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر قم اظهار کرد: پروژه خیابان استاد فقیهی نیز حدفاصل خیابان ۱۹ دی و خیابان ساحلی در حال اجراست؛ زیرسطح این خیابان یک پارکینگ عمومی با ظرفیت ۲۰۰ خودرو ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: ساخت پارکینگ‌های عمومی بزرگ در شهر در شورای اسلامی شهر قم یک نهضت مهم است و شهرداری قم را ملزم به انجام آن کرده‌ایم و شهرداری نیز برای انجرای آن برنامه‌های خوب و مؤثری دارد.

وی آزادسازی‌ها در شهر را از مشکلات بزرگ شورا دانست و گفت: نوسانات زیاد مسکن و زمین نیز نمکی شده بر زخم این مشکل و موضوع آزادسازی را سخت کرده است، پرونده‌هایی مانند بوستان فدک بوده که احکامی علیه شهرداری صادر شده و ملزم به پرداخت مبالغی شده‌ایم، بودجه هنگفتی از شورا و شهرداری به این بحث اختصاص داده شده و پرداخت بدهی‌های شهرداری نیز در دستور کار شورا قرار دارد.

مسگری با اشاره به خشکسالی مالی شورای شهر و نبود حمایت مالی دولت از شهرداری، تصریح کرد: از دولت درخواست حمایت‌های‌های مالی در مورد طرح‌های زیرساختی به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوس و مترو را داریم.

وی آماده کردن فضایی شاد با تکمیل پروژه بوستان‌ها برای شهروندان را از عمده برنامه‌های سال آخر شورا دانست و افزود: جذب سرمایه‌گذران برای اجرای طرح بوستان‌ها و ساخت مجموعه‌های ورزشی، پیست‌های دوچرخه سواری و بوستان بانوان در شهر زیرمجموعه پروژه بوستان‌هاست

کد خبر 441797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.