دفتر پروژه آزادسازی مسیر محور ارتباطی شهید سلیمانی در کرمان افتتاح می‌شود

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان از آغاز اجرای پروژه محور ارتباطی شهید سلیمانی و افتتاح دفتر پروژه آزادسازی مسیر با هدف سرعت‌ بخشیدن به ساخت آن در هفته جاری خبر داد.

رضا دادگر پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اولویت شهرداری کرمان در مورد محور ارتباطی شهید سلیمانی، ساخت فاز نخست این بزرگراه، از پل کوثر تا پل شهدای خلبان است.

وی افزود: از آنجا که این مسیر موازی بلوار جمهوری‌اسلامی است و ساخت آن حجم زیادی از ترافیک آن را کم می‌کند، تملک املاک فاز نخست را در اولویت قرار داده‌ایم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان خاطرنشان کرد: برای اجرای فاز نخست بزرگراه شهید سلیمانی حدود ۵۵ تا ۶۰ ملک با متراژ حدود ۸۰ هزار مترمربع باید تملک شود که در حال برآورد هزینه آن هستیم، بخشی از اعتبار مورد نیاز با مجوزی که از شورای اسلامی شهر گرفتیم تأمین می‌شود و در حال تأمین زمین برای معاوضه در بعضی موارد هستیم.

دادگر پور عنوان کرد: در مورد برخی املاک مسیری که علاوه بر میزان تملک‌ شده، بخشی از ملک باقی بماند، مالکان می‌توانند برای املاک‌شان تقاضای پروانه ساختمانی بدهند و به‌ازای مقداری از ملک که برای مسیر تملک شده، تخفیف صدور پروانه ساختمانی بگیرند.

وی تأکید کرد: شهرداری برای کسب رضایت مالکان این مسیر همکاری کامل دارد تا کاری در شأن شهید سلیمانی انجام شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان با اشاره به اینکه امکان استفاده از مشارکت سرمایه‌گذار برای آزادسازی املاک مسیر محور ارتباطی شهید سلیمانی وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون دو سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال مذاکره با آن‌ها هستیم؛ مشارکت آن‌ها به این صورت است که املاک را تملک کنند، سهم مربوط به مسیر را به شهرداری بدهند و اگر باقیمانده داشت، از ارزش‌ افزوده باقیمانده ملک استفاده کنند یا اینکه ملکی را تملک کنند و به‌ازای آن از شهرداری زمین بگیرند.

دادگرپور خاطرنشان کرد: کل مسیر بزرگراه شهید سلیمانی، از پل شهید بهشتی (سیدی) تا انتهای بلوار جمهوری‌اسلامی (میدان پرواز) ۱۶ کیلومتر و فاز نخست آن از پل کوثر تا پل شهدای خلبان سه کیلومتر است.

وی افزود: با ادارات راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه و دادگستری کل هماهنگی‌های اولیه شده و همه ارگان‌ها قول همکاری داده‌اند که این پروژه هرچه سریع‌تر اجرا شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان بیان کرد: از همان ابتدا راه‌اندازی و تجهیز دفتر پروژه تملک و آزادسازی مسیر محور ارتباطی شهید سلیمانی را با هدف تسهیل در امور ارباب‌ رجوع و سرعت‌دهی به روند اجرای پروژه در دستور کار قرار دادیم و این دفتر روز چهارشنبه هفته جاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوط افتتاح خواهد شد.

دادگرپور اظهار کرد: یکی از دلایل راه‌اندازی این دفتر، تسهیل دسترسی مالکان به سبب نزدیکی آن به محل اجرای پروژه بود و دیگر اینکه آن‌ها درگیر پیچ‌وخم‌های کارهای اداری نشوند و امور مربوطه به‌صورت مستقیم در این دفتر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه تملک املاک همواره مشکلات خاصی دارد، اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه بتوانیم پروژه آزادسازی مسیر محور ارتباطی شهید سلیمانی را با کمترین چالش پیش ببریم؛ تمام تلاش این است که فاز نخست از پل کوثر تا پل شهدای خلبان در سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 441783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.