وزیرکشور: شرایط حاکم بر کشور، مبنای تحلیل‌های اقتصادی باشد

وزیر کشور با بیان اینکه در شرایط سخت تحریم قرار داریم از رسانه‌ها خواست تا شرایط حاکم بر کشور را مبنای تحلیل‌های اقتصادی خود قرار دهند.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در حاشیه پنجاه و ششمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در جمع خبرنگاران با تشریح محورهای نشست امروز، افزود: گزارشی از وضعیت اقتصادی، کالاها و خدمات و مسائل در رأس رسانه‌ها مطرح و مقرر شد حوزه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با بحث اقتصادی به موقع پاسخ‌های مناسب، تحلیل‌های لازم و اطلاع رسانی درست را ارائه دهند تا در این شرایط خطیر مشارکت عمومی و همکاری مردم و گروه‌های اقتصادی را داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه بحث کالاهای اساسی در هر جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی مطرح می‌شود که این موضوع در دستور کار امروز هم قرار داشت، گفت: از رسانه‌ها قدردانی می‌کنم و از آنها می‌خواهم مبنای تحلیل‌های خود را شرایط حاکم بر کشور قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در شرایط عادی نیستیم و در واردات و صادرات با تحریم‌های سختی مواجه هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه تحریم‌ها هزینه‌های اضافه به‌بار آورده و درآمد را کاهش داده است، ادامه داد: تولید، صادرات و واردات در این شرایط مستلزم همکاری و کمک همگانی است.

رحمانی فضلی درباره کارت بازرگانی و دستورالعمل جدید که موجب معطلی برای تمدید یا صدور کارت تجار شده است، گفت: سیستم جدید صدور کارت فعال و بخاطر معطلی موجب اعتراضاتی در نحوه صدور شده است.

وی افزود: قرار شد ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز با برگزاری جلساتی مشکل را حل کند تا تجار و بازرگانان به خوبی فعالیت خود را انجام دهند.

وزیر کشور با اشاره به موضوع ارزهای برگشتی، اظهار کرد: این موضوع در جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور مطرح شد. اعداد و ارقام مختلفی در فضای رسانه مطرح شده است. در جلسه امروز که همه دستگاه‌ها حضور داشتند، دستگاه‌ها توضیحات لازم را دادند و مشخص شد که در کل عدد مطرح شده نمی‌تواند مبنایی برای قضاوت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: قرار شد با مسئولیت یکی از دستگاه‌ها، موضوع ارزهای برگشتی بررسی و در داخل خانواده دولت این موضوع حل شود. همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه هم معتقد و معترف بودند که ارزها باید برگردد.

وزیر کشور با بیان اینکه مقرر شد سه و نیم میلیون ماسک به داروخانه‌ها تحویل داده شود، گفت: حداکثر قیمت هر عدد ماسک، ۱,۳۰۰ تومان باید باشد که وزارت بهداشت باید مراقبت‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.
رحمانی فضلی درباره سرعت و تعرفه اینترنت، گفت: مسئولان مخابرات و سازمان تنظیم مقررات رادیویی گزارش‌هایی را در نشست امروز مطرح کردند و با تصمیمات جدید گرفته شده امیدواریم مشکل تعرفه‌ها و نیز سرعت اینترنت حل شود.
وی ادامه داد: در ایام شروع مدارس و مراکز آموزش عالی قرار داریم و این افراد باید به اینترنت دسترسی داشته باشند.
وزیر کشور درباره تأمین کالاهای اساسی تصریح کرد: روند تأمین کالاهای اساسی از واردات و رسیدن کشتی‌های باری و انبار تا توزیع در خرده‌فروشی‌ها را پیگیر هستیم و تلاش می‌کنیم دغدغه‌ای برای مردم ایجاد نشود. امیدواریم با تلاش همه دستگاه‌ها، خدمات این حوزه را بهبود ببخشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 441771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.