پروژه‌های شهری شیراز با رویکرد انسان‌محور دنبال می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از تدوین و تصویب راهبردی انسان‌محور بر مبنای قانون شوراها و برنامه پنج ساله سوم برای اجرای پروژه‌های شهری این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعبدالرزاق موسوی امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود با اشاره به دیدگاه انسان‌محور شورا در اجرای پروژه‌های شهری، اظهار کرد: رویکرد شورای شهر در این خصوص منجر به تصویب راهبردی انسان‌محور در ۸۴ بند بود که بر مبنای قانون شوراها و برنامه پنج ساله سوم تدوین شد.

وی افزود: شورای پنجم با نگاهی ساختاری، ٢٠ دستورالعمل از ٣٤ دستورالعمل برنامه سوم شیراز را تصویب کرد که این امر برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها در سال پایانی شورای شهر براساس برنامه پنج ساله پیش می‌رود و نواقص آن نیز اصلاح خواهد شد.

وی مرکز پژوهش‌های شورای شهر را نقطه قوت این شورا دانست و خاطرنشان کرد: شورای شهر شیراز سعی کرده در سه سال گذشته برمبنای تحقیق و پژوهش، در چهارچوب وظایف خود و با تعامل با دستگاه‌های مختلف اقدام کند و معتقدیم در این خصوص به خوبی انجام وظیفه کرده و عملکرد مثبتی از خود نشان داده است.

موسوی با بیان اینکه به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی، کمتر سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری در شهرها می‌شود، تاکید کرد: در گذشته اداره شهرها با حمایت مالی دولت انجام می‌شد اما در ساله‌های اخیر حمایت‌های دولت کمرنگ شده و شهرداری‌ها ناچار هستند به سمت تحقق درآمدهای پایدار گام بردارند.

کد خبر 441744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.