احیای مسیر دوچرخه‌سواری منتهی به مجموعه گاوازنگ در زنجان

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه زنجان صاحب مسیر دوچرخه‌سواری می‌شود، گفت: مسیر دوچرخه منتهی به مجموعه گاوارنگ توسط حوزه مدیریت ترافیک علامت‌گذاری و احیا شده است.

به گزارش ایمنا، غلامرضا نظری با بیان اینکه یکی از رسالت‌های سازمان فرهنگی، توجه به موضوعات سلامت و تندرستی شهروندان است، اظهار کرد: یکی از طرح‌های این سازمان در حوزه سلامت و ورزش، ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در شهر زنجان است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولان در زمینه ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری، تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده بر آن هستیم که در سه ماهه سوم سال طرح مسیر دوچرخه سواری را اجرایی کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با بیان اینکه ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری علاوه بر سلامت مردم به کاهش ترافیک و همچنین کاهش هزینه شهروندان نیز کمک خواهد کرد، گفت: طبق طرح اولیه قرار است، مسیرهای عبور دوچرخه با علائم و نشانه‌ها جداسازی شود تا دوچرخه‌سواران نیز مانندِ سایر وسایل نقلیه بتوانند در شهر به راحتی تردد کنند و در معابر شریانی درجه ۲ شهری دوچرخه باید بتواند مثل بقیه وسایل نقلیه به راحتی تردد کند.

نظری ادامه داد: در صورت استقبال از این طرح بنا داریم، علاوه بر احداث مسیرهای دوچرخه سواری در برخی از معابر، پارکینگ‌هایی را نیز برای افرادی که با دوچرخه شخصی خود در سطح شهر تردد می‌کنند، فراهم کنیم تا رفت‌وآمد برای راکبان دوچرخه آسان‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه قبل از اجرای این طرح بنرهای اطلاع‌رسانی با محتوای «دو بهتر از چهار» در سطح شهر و عرشه پل‌ها نصب شده است، اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح مسیر دوچرخه‌سواری و همچنین فرهنگ‌سازی صورت گرفته در این بخش، شهروندان به ویژه رانندگانی که تک سرنشین در سطح شهر تردد دارند، در ساعات شلوغ و پرترافیک از دوچرخه استفاده کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با بیان اینکه مسیر دوچرخه منتهی به مجموعه گاوازنگ توسط حوزه مدیریت ترافیک علامت‌گذاری و احیا شده است، گفت: این مسیرها با همکاری حوزه معاونت زیربنایی و مدیریت ترافیک شهرداری، هیأت دوچرخه‌سواری، پلیس راهور و خانه اندیشه مشخص و در سطح شهر عملیاتی خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 441738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.