پیام مدیرکل چاپ و نشر وزارت ارشاد برای روز ملی صنعت چاپ

مهرزاد دانش با صدور پیامی فرارسیدن ۱۱ شهریور (روزملی صنعت چاپ) را به دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه تبریک گفت.

به گزارش ایمنا، مهرزاد دانش، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز ملی صنعت چاپ، پیامی به شرح زیر منتشر کرد:

«یازدهم شهریور، روز ملی صنعت چاپ، یادمانی خجسته برای این دستاورد مهم بشری است. کالاهای چاپی، در لحظه‌لحظه و گوشه‌گوشه زندگی اقشار مختلف مردم در هر جای جهان، حضور و تأثیری مستمر دارند و به همین دلیل، حامل وجوه مختلف اجتماعی هستند و سویه‌های متنوع صنعتی، فرهنگی، هنری، علمی، رسانه‌ای، بازرگانی، امنیتی، و اقتصادی قابل توجهی به خود اختصاص داده‌اند. کمتر پدیده بشری است که همچون چاپ و محصولاتش، در عرصه‌های جزئی و کلان بروز داشته باشد.

کتاب، نوشت‌افزار، آثار هنری طراحی و گرافیکی، اعلان‌های تبلیغی، اوراق بهادار، بسته‌بندی وسایل منزل و دارو و مواد بهداشتی و اسباب بازی و مواد غذایی و ابزار فنی، و بسیاری دیگر از جنبه‌های پراسترس روزمره معیشت مردمان، مصداق‌هایی پرشمار از اهمیت چاپ به شمار می‌آیند که در عین حال، حامل گنجینه‌های تمدنی و ملی‌ای همچون زبان رسمی و بومی نیز هستند و همین، ارج و قدر آن را دوچندان می‌سازد.

این شایستگی ذاتی، بایستگی‌هایی را در حوزه توجه و اقدام نیز می‌طلبد. تلاطم‌های اقتصادی، تحمیل تحریم، و بلای کرونا، اگرچه تأثیر خاص خود را بر کم و کیف فضای چاپ کشور گذاشته است و به ویژه در تأمین مواد اولیه، فعالان این عرصه را دچار تنگناهایی کرده است، اما بنا بر پشتکار و عشق دست‌اندرکاران چاپ، پویایی روند آن همچنان جاری است و همین غیرت ملی اهالی چاپ، اقتضا می‌کند تا مراجع اقتصادی، صنعتی و قانونی با توجه بیش‌تر به این حوزه گرانقدر در زمینه‌های مختلف فنی، مواد اولیه، تسهیلات صنفی و صنعتی، به‌روزرسانی قوانین نامتناسب با اقتضائات منطقی معاصر و گشایش‌های مالی و مالیاتی، مانع از رکود و فرسودگی در این عرصه شوند.

این جانب ضمن تبریک روز ملی صنعت چاپ به همه فعالان صنفی و صنعتی عرصه بزرگ چاپ و زمینه‌های وابسته‌اش، آرزومندم این گستره با رفع محدودیت‌های یادشده، به منزلت واقعی خود بازگردد و رونق و شکوه و نشاطی درخور همراهش باشد.»

کد خبر 441736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.