نجات ۷۸ شهروند سمنانی از حوادث در مردادماه

مدیرعامل آتش‌نشانی سمنان از وقوع ۱۳۲ مورد حادثه و حریق در مردادماه در شهر سمنان خبر داد و گفت: در این مدت ۷۸ سمنانی در حوادث مختلف توسط آتش‌نشانی نجات یافتند.

به گزارش ایمنا، سعید اسمعیل پور ضمن بیان اینکه آتش‌نشانان سمنانی در مردادماه سال جاری امدادرسانی به ۱۳۲ مورد حادثه و حریق را در این شهر پوشش دادند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۳ مورد حوادث به آتش‌سوزی و ۶۹ مورد دیگر را عملیات امداد و نجات شامل می‌شود.

وی افزود: از میزان حوادث آتش‌سوزی ماهی که گذشت بیشترین تعداد با ۲۶ مورد آتش‌سوزی معابر، ساختمان‌های متروکه و ضایعات را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان بابیان اینکه تعداد ۱۴ مورد از این حوادث آتش‌سوزی وامداد و نجات خارج از محدوده شهری به وقوع پیوسته است، اضافه کرد: در این مدت ۷۸ نفر (مرد و زن) نیز توسط نیروی‌های عملیاتی آتش‌نشانی سمنان امدادرسانی شدند.

اسمعیل پور بابیان اینکه مأموران آتش‌نشانی شهرستان سمنان در عملیات امداد و نجات نیز شرکت داشتند، تصریح کرد: که بیشترین آمار حوادث به گرفتن حیوانات موذی با ۲۴ مورد و محبوس شدن افراد در آسانسور با ۲۳ مورد مربوط می‌شود.

وی بابیان اینکه کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به ۱۶ هزار و ۸۴۲ تماس برقرار شده با سامانه ۱۲۵ پاسخ داده‌اند، افزود: از این میزان تماس با مجموع ۶۳ ساعت و ۵۶ دقیقه عملیات اطفا وامداد و نجات و میانگین سه دقیقه و ۱۷ ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه به کار خود پایان داده است.

منبع: مهر

کد خبر 441735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.