اختصاص اعتبار ۷۴ میلیارد تومانی برای احداث پارکینگ در مشهد

نایب رئیس شورای شهر مشهد از احداث و بهره‌برداری ۸۰۰ پارکینگ با اعتباری بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی‌زاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "اولویت شورای پنجم شهر عزم و توان اجرایی مدیریت شهری مشهد مبنی بر احداث ۸۰۰ پارکینگ با اعتباری بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

پروژه پارکینگ آزادی در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در سه طبقه و با زیربنایی حدود ۴۴ هزار مترمربع در پنج بلوک دارای سه سقف در حال احداث است که در پارکینگ آن پیش بینی محل پارک برای حدود ۷۰۰ خودرو و همچنین ۱۰۰ جای پارک موتورسیکلت و دوچرخه شده است.

این پروژه که در ضلع جنوبی بوستان ملت در حال اجراست با توجه به تقاضای شهروندان برای استفاده از بوستان ملت و کمبود پارکینگ در این محل و همچنین مشکلات پایانه اتوبوسرانی که در مجاورت بوستان قرار داشت در دستور کار قرار گرفت.

پایانه اتوبوسرانی آزادی با وجود توقف و تردد تعداد زیادی از اتوبوس‌ها آلودگی صوتی و محیطی برای شهروندان و افرادی که برای ورزش به بوستان ملت مراجعه می‌کردند، ایجاد می‌کرد که این موضوع گلایه‌های مردم را در برداشت.

طبق مصوبه شورای شهر و عزم مدیریت شهری تصمیم گرفته شد تا پارکینگ و پایانه اتوبوسرانی آزادی در سه طبقه با ظرفیت بالغ بر ۷۰۰ جای پارک خودرو در طبقه منهای دو، سکوهای توقف اتوبوس‌های شهری در طبقه منهای یک و طبقه همکف نیز به عنوان محل تردد عابران پیاده به همراه ایستگاه تاکسی و فضای سبز در ضلع جنوبی بوستان ملت و در زمین پایانه قبلی اجرا شود.

با توجه به تأخیر شش ماهه به وجود آمده در اتمام این پروژه به علت وجود معارضاتی مانند شبکه انتقال گاز و مخابرات در ابتدا با این تأخیرات که مجاز نیز هستند مواجه شد که محدودیت‌ها برطرف و عملیات اجرایی در سه شیفت کاری توسط شرکت عمرانی سازمان همیاری شهرداری‌ها درحال انجام است."

کد خبر 441730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.