کاهش ۳۲ درصدی توقف قطارها در مرز فیزیکی مناطق

مدیرعامل شرکت راه آهن در بیان دستاوردهای مرکز جهادی پیشرفت این شرکت گفت: تاکنون ۳۲ درصد از زمان توقف قطارها در مرز فیزیکی مناطق و ۲۱ درصد از تقلیل سرعت‌ها در مسیر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی با بیان اینکه مرکز جهادی پیشرفت این شرکت با هدف حذف اقدامات بوروکراتیک بین واحدها راه اندازی شده است، اظهار کرد: در این مرکز کارگروه‌هایی با حضور اساتید دانشگاه، افراد صاحب تجربه و بازنشسته، کارشناسان و مدیران شرکت راه آهن و شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شده تا به حل مشکلات راه آهن در مسیر توسعه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی افزود: تاکنون ۱۲۶ مسئله به عنوان مسائل اصلی در راه آهن کشورمان شناسایی شده که از بین آن‌ها، ۲۲ مسئله به عنوان مسائل اولویت‌دار به کارگروه‌های مرکز جهادی پیشرفت ارجاع داده شده است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: این ۲۲ موضوع به صورت پوستر تهیه شده و در صحن این مرکز و همچنین در دفتر مدیران قرار گرفتند تا همواره جلوی چشم باشند و به عنوان یک موضوع اصلی مورد توجه قرار داشته باشند.

رسولی اضافه کرد: به همین دلیل از ۵ ماه پیش ۲۲ گروه فعالیت‌هایشان را روی موضوعات اصلی متمرکز کردند و اکنون ۱۰ پروژه این مرکز به نتیجه رسیده است.

وی به دیگر اقدامات انجام شده از سوی این گروه‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که همواره در خطوط ریلی ایران و حتی در جهان مطرح بوده، موضوع حذف اقدامات زائد در مرز فیزیکی مناطق بوده است. مثلاً قطاری که به بندرعباس می‌رود از ۴ یا ۵ اداره کل عبور می‌کند و در هر مرز، یک سلسله اقدامات باید صورت پذیرد که باعث توقف قطارها می‌شود و به همین منظور و به عنوان یک آسیب در مورخ ۶ اسفند ۹۸ به کارگروه ارجاع داده شد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: پس از بررسی‌هایی که در کارگروه مرکز جهادی پیشرفت راه آهن صورت گرفت، نتیجه‌ای حاصل شد که در نهایت در شهریور ۹۹، حدود ۳۲ درصد زمان توقف قطارها در مرز فیزیکی مناطق کاهش پیدا کرد.

رسولی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که از سوی این کارگروه‌ها مورد بررسی قرار گرفت، موضوع "رفع تقلیل سرعت‌ها در طول مسیر" بود که به همین منظور جلساتی برپا شد تا ضمن آسیب شناسی، راهکاری برای رفع موانع و دستیابی به نتیجه مطلوب اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: مطابق بررسی‌هایی که از سوی این کارگروه به عمل آمد، مشخص شد که دلیل اصلی تقلیل سرعت‌ها، ۱۷ درصد مربوط به خرابی سوزن‌ها و ۲۰ درصد مربوط به خرابی خط و وجود قوس بوده که در نتیجه فعالیت این کارگروه، از فروردین تا تیر ۹۹ حدود ۲۱ درصد تقلیل سرعت قطارها در مسیر کاهش پیدا کرده است و هم‌اکنون نیز این موضوع به صورت مستمر ادامه دارد تا هر چه سریع‌تر زمان مسیرها کوتاه‌تر شود و بهره‌وری از شبکه‌های ریلی افزایش پیدا کند.

لازم به ذکر است که مرکز جهادی پیشرفت راه آهن در ساختمان اصلی این شرکت واقع شده است و هر روزه پوستر برنامه و فعالیت‌های کارگروه‌های این مرکز در معرض دید عموم قرار دارد و افراد علاقمند می‌توانند جهت بازدید یا مشارکت به این مرکز مراجعه شرکت کنند.

کد خبر 441728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.