افزایش تجهیزات اطفای حریق آتش نشانی شیراز

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از خریداری ۱۵ دستگاه دمنده هوا و ۱۵ دستگاه فلکسی بک برای تسریع در اطفای حریق مراتع و منابع طبیعی این سازمان خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد هادی قانع، ارزش ریالی دستگاه‌های خریداری شده را چهار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: ۱۵ دستگاه در اختیار ایستگاه‌های تیم عملیات ویژه در شهرک بهارستان، پارک دراک و عملیات ویژه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: دستگاه دمنده هوا فشار هوا را تنظیم و موجب می‌شود که شعله را از آتش بگیرد که در آتش سوزی‌های اخیر در عملیات مهارلو و دراک استفاده شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه این دستگاه‌ها که جز بروزترین دستگاه جدید در مواقع آتش سوزی است در ۲۰ روز گذشته از کشور استرالیا خریداری شده است، گفت: دستگاه فلکسی بک دومین دستگاه خریداری شده همراه با آب و دارای فشار هوای قوی است و علاوه بر اینکه آتش را سرد می‌کند، در ارتفاعات می‌تواند با وجود درخت‌های زیاد و پوشش‌های گیاهی کمک زیادی در کاهش رشد و توسعه آتش در مرحله اول داشته باشد.

وی ادامه داد: کاهش و سرعت عمل در اطفای حریق و میزان خسارت کاهش آتش سوزی از ویژگی‌های دستگاه‌های خریداری شده است که به امکانات آتش نشانی شیراز اضافه شد.

کد خبر 441723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.