آلمان روی توسعه آموزش دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند

مقامات رسمی هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان، از تخصیص بودجه ۱۵ میلیون یورویی برای دیجیتالی‌سازی آموزش در تمام دانشگاه‌ها، مدارس و کتابخانه‌های این شهر خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گسترش ویروس کرونا و تعطیل شدن مراکز آموزشی در اغلب کشورهای جهان نیاز به توسعه آموزش دیجیتالی را بسیار بیشتر از قبل نمایان کرده که بسیاری از آن‌ها موفق شده‌اند عملکرد بسیار موفقی در این زمینه داشته باشند. در این راستا مقامات رسمی هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان پس از برگزاری جلسات متعدد بودجه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیون یورو به تقویت زیرساخت‌های دیجیتالی مراکز آموزشی و کتابخانه‌های سراسر شهر خود تخصیص دادند. این اقدام نه تنها مشکلات فراوان موجود در مسیر آموزش در دوران شیوع کرونا را برطرف می‌کند راه را برای رویارویی با بحران‌های مشابه در آینده نیز هموارتر خواهد کرد. از سوی دیگر با توجه به سرنوشت نامعلوم شیوع ویروس کرونا در فصل‌های آینده و بالا بودن احتمال خطر آن در طول پاییز و زمستان که ممکن است اثراتی مخرب‌تر از قبل بر جای بگذارد، پایه‌ریزی یک سیستم آموزش دیجیتالی مناسب و کارآمد که نیاز به حضور فیزیکی دانش‌آموزان و دانشجویان در محل تحصیل را رفع می‌کند نقش بسزایی در کاهش میزان انتقال ویروس به دلیل قرار نگرفتن تعداد زیادی از افراد در یک فضای دربسته ایفا می‌کند.

بخش اعظم بودجه تعیین شده برای دانشگاه‌های دولتی شهر، دانشکده پزشکی بیمارستان مرکزی هامبورگ و کتابخانه دانشگاه ایالتی هامبورگ اختصاص خواهد یافت، با این حال مبلغ مورد نظر برای تأمین هزینه دیجیتالی کردن تمامی مدارس و سایر مراکز آموزشی شهر نیز کافی است. البته در طول ترم تابستانی زیرساخت‌های ضروری برای دیجیتالی کردن آموزش در کتابخانه‌ها و سایر مراکز هامبورگ ایجاد شده ولی تکمیل این سیستم به منظور کارآیی بهتر نیازمند هزینه‌کردهای بیشتری است. مقامات شهری هامبورگ همچنین متعهد شده‌اند که علاوه بر تخصیص بودجه و انجام اقدامات لازم برای دیجیتالی کردن مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، یک ساختمان بزرگ به‌منظور ارائه خدمات دیجیتالی کامل در یک محیط ثابت احداث کنند که تمامی امور مربوطه و عناصر مورد نیاز در آن متمرکز شود.

تجهیز هر چه بیشتر سیستم‌های آموزشی به فن‌آوری‌های دیجیتالی باعث می‌شود دانشجویان و دانش‌آموزان با داشتن دسترسی کامل به آموزش‌های مورد نیاز، به موفقیت‌های بزرگی هم‌چون دوران ماقبل کرونا دست یابند.

کد خبر 441717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.