واعظی: تلاش‌های مذبوحانه واشنگتن محکوم به شکست است

رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه‌ آمریکا گفت: تهدید علنی به تحریم کشورهایی که با آمریکا مخالفت کنند و این کشور را همراهی نکنند، یک بدعت خطرناک در نظام بین‌الملل و شورای امنیت است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی اظهار کرد: دولت آمریکا متأثر از رویکرد افراطی و اراده رژیم صهیونیستی، تصمیماتی می‌گیرد که کاملاً غیرحقوقی و غیرمنطقی است لذا نمی‌تواند حتی به مبانی ظاهری حقوقی این تصمیمات نیز پایبند باشد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از مکانیزم ماشه ساز و کاری در درون برجام است، افزود: دولت آمریکا در رفتاری غیرمنطقی، رسماً از برجام خارج شده و روشن است که دیگر امکان استفاده از ساز و کارهای درون این توافقنامه را ندارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: البته دولتمردان آمریکا امروز دریافته‌اند که چه اشتباه بزرگی را در خروج از برجام مرتکب شده‌اند و حالا برای پوشاندن این اشتباه، دست به حرکت‌های مذبوحانه و خالی از هرگونه مبنای حقوقی و قانونی می‌زنند. آنها پس از خروج چندین مرتبه این رویکرد را آزمایش کرده‌اند و هربار به شکل کاملاً کم‌نظیری در تاریخ بین‌الملل با مخالفت جهانی مواجه شده‌اند.

واعظی سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا را زمینه‌ساز انزوای این کشور در جهان دانست و افزود: اینکه آمریکایی‌ها که داعیه رهبری جهان را دارند، دچار چنین انزوایی شده‌اند، در حقیقت نشان‌دهنده حقانیت موضع و قانونمند بودن رفتار ایران است.

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها حق استفاده از مکانیزم‌های درون برجام را ندارند و به همین دلیل، اقدام اخیر آنها در شورای امنیت به هیچ وجه موفق نخواهد شد، چرا که همه اعضای و جامعه جهانی با آن مخالفند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: تهدید علنی به تحریم کشورهایی که با آمریکا مخالفت کنند و همراهی نکنند یک بدعت خطرناک در نظام بین‌الملل و شورای امنیت است.

کد خبر 441695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.