استفاده از شیوه‌های نوین در مرکز آموزش شهرداری‌های زنجان

سرپرست مرکز علمی‌کاربردی همیاری شهرداری‌های زنجان گفت: این مرکز با استفاده از شیوه نوین مجازی، در ترم تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ در سه رشته در مقطع کاردانی و یک رشته در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرش می‌کند.

به گزارش ایمنا، صالح رشوند با اشاره به تأسیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان در سال ۹۰، اظهار کرد: این مرکز ابتدا در دو رشته دانشجو داشت، اما به تدریج گسترده شده و تا مقطعی ۳۶۰ دانشجو جذب کرده است.

وی با بیان اینکه اوایل تأسیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان، عمده دانشجویان مرکز آموزش علمی‌کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان، کارگران و کارمندان شهرداری زنجان و دهیاران استان بودند، افزود: در حال حاضر این مرکز در چهار عنوان رشته برای نیم‌سال اول تحصیلی سال ۹۹ با سه رشته در مقطع کاردانی و یک رشته در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرش می‌کند.

سرپرست مرکز علمی‌کاربردی همیاری شهرداری‌های زنجان با بیان اینکه در مرکز علمی‌کاربردی همیاری شهرداری استان طی ۹ سال قبل تنها در رشته‌های مرتبط با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت دانشجو جذب می‌کرد، تصریح کرد: مدیریت امور اداری، اطفای حریق شهری، کاردانی حرفه‌ای گردشگری و کارشناسی مدیریت آموزش‌های شهروندی، از جمله رشته‌های موجود در آن مقطع بود.

رشوند با بیان اینکه برای رشته مدیریت امور اداری در مقطع کارشناسی درخواست شده که امید است مجوز آن ارائه این رشته را کسب کنیم، ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ دانشجو در این مرکز مشغول تحصیل بوده و ۲۲ مدرس و ۱۰ نفر نیز در کادر اجرایی و اداری این مرکز در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه فضای فیزیکی طبقه دوم ساختمان مرکزی سازمان همیاری شهرداری استان دو هزار و ۳۰۰ مترمکعب و فضای اختصاص یافته آموزش یک‌هزار و ۱۰۰ هزار مترمکعب شامل ۹ کلاس که ظرفیت ۳۷۰ دانشجو را دارد، اظهار کرد: آموزش‌های مرکز علمی‌کاربردی همیاری شهرداری استان، حول دو محور متمرکز بوده که بلندمدت ویژه دانشجویان و ضمن خدمت ویژه کارکنان است.

سرپرست مرکز علمی‌کاربردی همیاری شهرداری‌های زنجان افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و ایجاد تغییر در روند آموزش این مرکز اقدام به استفاده از شیوه نوین مجازی برای آموزش دانشجویان کرده که در حال حاضر از طریق سامانه مورد تأیید مرکز استان آموزش‌ها انجام می‌شود و در ترم تحصیلی آتی نیز احتمالاً از طریق سامانه مذکور انجام خواهد شد.

رشوند با بیان اینکه آموزش‌های کوتاه‌مدت به دلیل اینکه به تعداد محدودی از افراد آموزش داده می‌شود، برنامه‌ریزی و تقسیم‌بندی شده تا به‌صورت حضوری در محل کارخانه کبریت برگزار شود، تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری با سیاست و رویکرد جدید تعاملی با سایر مراکز و هم‌افزایی پیش می‌رود و این مرکز به عنوان هدف تقویت بنیه علمی کارکنان و کارگران شهرداری تأسیس شده است.

وی در رابطه با برنامه‌های فرهنگی این مرکز، خاطرنشان کرد: مسابقه ویژه ایام دهه ولایت تحت عنوان جشنواره الغدیر، ویژه ایام سوگواری امام حسین (ع)، استفاده و بهره‌برداری مجازی از سخنرانی‌ها، از جمله برنامه‌های فرهنگی مرکز علمی‌کاربردی همیاری شهرداری استان زنجان است.

منبع: ایسنا

کد خبر 441691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.