امواج بارش‌زا غرب و جنوب استان اصفهان را فرا می‌گیرد

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از گذر امواج ناپایدار بارشی در مناطق غرب و جنوب غرب این استان در روز سه شنبه خبر داد.

ابراهیم هنرمند در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایدار ضعیف از روی استان اصفهان است از این رو فردا سه شنبه وزش باد به نسبت شدید و افزایش ابر در بسیاری از مناطق به ویژه غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روز سه شنبه بارش باران و احتمال وقوع رعد و برق در نیمه غربی دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان، با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت پیش رو تغییر محسوسی ندارد، ادامه داد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

هنرمند اضافه کرد: در این بازه زمانی کاشان با دمای ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و میمه با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ هشدار سطح زرد اعلام کرد: از بعد ازظهر امروز ناپایداری بارشی مناطق غرب، جنوب غرب، جنوب و مناطق همجوار با استان چهارمحال و بختیاری را در بر می‌گیرد که  رگبار باران، احتمال رعد و برق و باد شدید لحظه‌ای، لغزندگی جاده‌ها و احتمال جاری شدن موقت روان آب، شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت وجود دارد.

در اطلاعیه هواشناسی آمده است: اتخاذ تمهیدات جهت جلوگیری از خسارت به محصولات باغی و کشاورزی دپو شده در فضای باز و همچنین استحکام‌بخشی سازه‌های موقت و سایر اقدامات پیشگیرانه در برابر حوادث جوی احتمالی ضروری است.

کد خبر 441690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.