۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
پردیس سینمایی خلخال احداث می‌شود

سرپرست شهرداری خلخال گفت: پروژه مشارکتی احداث پردیس سینمایی این شهر حذف نشده و تنها زمین محل اجرای آن تغییر یافته است.

به گزارش ایمنا، فرهاد خوگر اظهار کرد: با توجه به ضرورت سند محل اجرای پروژه به نام شهرداری و به علت نبود امکان انتقال سند زمین پیش‌بینی شده قبلی در مقابل ترمینال مسافربری شهرداری، این پروژه فرهنگی و هنری با مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محدوده پارک اللرباغی احداث خواهد شد.

وی افزود: زمین شهربازی قدیم واقع در بلوار یادگاران امام و محل قبلی اعلام شده برای اجرای پروژه پردیس سینمایی خلخال به نام اداره کل مسکن و شهرسازی استان اردبیل بود.

سرپرست شهرداری خلخال با بیان اینکه با امضای تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت این پروژه فرهنگی مقدمات کار برای عملیات اجرایی این پروژه فراهم شده است، ادامه داد: پردیس سینما امید خلخال در زمین انتخاب شده به مساحت ۷۰۰ تا هزار متر مربع با پیش‌بینی سه سالن سینما و سایر امکانات رفاهی و پرداخت هفت میلیارد ریال اعتبار بلاعوض از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پنج میلیارد ریال از سوی سازمان همیاری شهرداری‌های کشور به شهرداری احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: احداث پردیس سینما امید پیش از این در ۹ شهر از ۹ استان کشور آغاز شده و شهر خلخال نیز به عنوان نخستین شهر استان اردبیل برای اجرای این پروژه در سال گذشته انتخاب شد.

خوگر گفت: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و تأمین خواسته‌های فرهنگی و هنری نسل جوان از برنامه‌های شهرداری بوده و ساخت مشارکتی سینما امید با محوریت شهرداری گامی بزرگ برای اهداف فرهنگی و تحقق آرزوی دیرینه شهروندان در برخورداری از سالن سینما است.

منبع: ایرنا

کد خبر 441679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.