تشییع جنازه در معابر شهر سمنان ممنوع است

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری سمنان گفت: تشییع جنازه صرفاً در محیط آرامستان انجام می‌شود و تشییع در شهر ممنوع است.

علیرضا جندقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در حال حاضر محدودیتی برای ورود به آرامستان سمنان وجود ندارد، اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم که اصول بهداشتی مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹ را رعایت کرده و از آوردن نذورات به محوطه آرامستان خودداری کنند و اگر قصد توزیع نذورات دارند در قالب پک‌های وکیوم شده و کاملاً بهداشتی باشد.

وی ادامه داد: از شهروندان خواسته شده قبل از برگزاری هر گونه مراسمی به این سازمان اطلاع رسانی کنند، ضمناً تشییع جنازه صرفاً در محیط آرامستان انجام می‌شود و تشییع در معابر شهر ممنوع است؛ نماز میت نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محوطه آرامستان اقامه می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری سمنان گفت: در زمان شست و شوی میت تجمع و ورود به سالن تطهیر ممنوع است و تمام واجبات شرعی توسط پرسنل انجام می‌شود و صرفاً مراسم وداع توسط بازماندگان انجام خواهد شد.

جندقی با اشاره به پروژه‌های عمرانی اجرا شده در محیط آرامستان این شهر، خاطرنشان کرد: مرمت و زیباسازی جداول به طول دو هزار متر، نصب علائم و خطوط گرافیکی توسط پلیس راهور ناجا، احداث ساختمان اداری آرامستان و طراحی و احداث پارک یک هکتاری از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی با اشاره به افزایش شمار آمبولانس‌های آرامستان سمنان و ساخت ۲۰ حفره سردخانه انفرادی و سردخانه کانتینر زمان بحران اضافه کرد: سامانه ۱۵۳۰ پاسخگوی شبانه روزی مطالبات شهروندان است، آنان می‌توانند قبل از برگزاری مراسم‌ها و یا ثبت اطلاعات با این سامانه تماس بگیرند و نظرات، پیشنهاد و انتقادات خود را از این طریق اعلام کنند.

کد خبر 441672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.