اهدای ۱۴۵۰ واحد خون در تاسوعا و عاشورا/ افزایش اهدای پلاسمای کوویدی در اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اهدای خون ۴۴۰۰ نفر در دهه اول محرم امسال، گفت: امسال در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی حدود یک هزار و ۴۵۰ واحد خون در استان اصفهان اهدا شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود یک درصد افزایش داشته‌ایم.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پویش نذر خون از اول محرم تا پایان صفر ادامه دارد، اظهار کرد: مرکز جامع اهداکنندگان خون میدان خواجو، مراکز انتقال خون کاشان، نجف آباد، خوانسار، گلپایگان و شهرضا در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال فعال بودند و طرح نذر خون در این دو روز در این مراکز اجرا شده است.

وی افزود: در روز تاسوعا حدود ۹۰۰ اهدا کننده به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد حدود ۷۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند و در روز عاشورا حدود ۸۵۰ نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند و حدود ۷۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه مردم استان اصفهان در روزهای تاسوعا و عاشورای حدود یک هزار و ۴۵۰ واحد خون اهدا کردند، افزود: میزان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال یک درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که موفق به نذر خون در روزهای تاسوعا و عاشورا نشده‌اند، می‌توانند در روزهای آتی به تدریج به مراکز انتقال خون استان مراجعه و خون اهدا کنند.

۴۴۰۰ نفر در دهه اول محرم خون اهدا کردند

زینلی با بیان اینکه در روزهای عاشورا و تاسوعا اهدای پلاسما نداشتیم، اضافه کرد: اهدای پلاسما از امروز در مراکز انتقال خون استان از سرگیری شد، همچنین مرکز انتقال خون خمینی شهر نیز پس از تعطیلی در تاسوعا و عاشورا از امروز فعال است.

وی با تاکید بر اینکه همه دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا در مراکز انتقال خون استان اصفهان رعایت می‌شود، تصریح کرد: در دهه اول محرم حدود پنج هزار و ۴۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند و از این تعداد حدود چهار هزار و ۴۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان توضیح داد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بیشترین اهدای خون در مرکز انتقال خون خواجو و بعد از آن در مرکز انتقال خون کاشان بوده است.

وی با بیان اینکه در مرکز انتقال خون خواجو روزانه به طور میانگین حدود ۲۰ واحد پلاسمای کوویدی دریافت می‌شود، افزود: اهدای پلاسمای کوویدی در اصفهان از ۱۰ واحد به ۲۰ واحد در روز افزایش یافته است.

زینلی در پایان گفت: فراموش نکنیم که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و اهدای خون را به روزهای خاص موکول نکنیم و همیشه در این امر مهم یاری رسان نیازمندان خون و فرآورده‌های خونی باشیم.

کد خبر 441669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.