قدردانی شورا از خدمت‌رسانی نیروهای شهرداری مشهد در دهه اول محرم

شورای شهر مشهد در پیامی با قدردانی از نیروهای شهرداری برای خدمت‌رسانی در دهه اول محرم، ابراز امیدواری کرد که همت و غیرت خدومانه آنان در آئین‌های پیش روی دهه محرم و صفر به ویژه ایام شهادت امام رضا(ع) نیز دیده شود.

به گزارش ایمنا، در پیام شورای شهر مشهد آمده است:

"محرم امسال صحنه دلدادگی به سید و سالار شهیدان عالم، رنگ و بویی متفاوت از همیشه به خود گرفت. اوج عشق‌بازی با حسین (ع) را می‌توان در همین تفاوت‌ها دید و معجزه قیام راستینش را می‌توان از حضور عاشقانی دریافت که با وجود تمامی مشکلات و محدودیت‌ها، برای اقامه عزایش سر از پا نمی‌شناسند.

امسال، هرچند کرونا نگذاشت که تاسوعا و عاشورای حسینی را همانند همیشه برگزار کنیم، اما حضور پرشور و شعور هموطنانمان در مراسم عزای خون خدا و ابتکاری که در برپایی این آئین شکوهمند صورت پذیرفت، بار دیگر جلوه‌های زیبایی از عشق به خاندان عصمت و نور را از خود برجای گذاشت.

مشهدی‌ها هم در این حماسه جاویدان، نقشی پررنگ داشتند و با رعایت تمامی پروتکل‌های مورد تأیید ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، مراسمی خاص را در جوار بارگاه امام مهربانی‌ها برگزار کردند. گوشه گوشه شهر مشهد در این ایام به حسینیه‌ای بدل شده بود که شیفتگان خاندان نور و روشنایی را به ضیافت معرفت فرامی‌خواند.

خدمت به این عاشقان سلاله نور، فیضی بزرگ به شمار می‌رود که امسال هم نصیب خادمان شهر شد تا برگ زرین دیگری در تاریخ خدمت رسانی آنها به ثبت برسد.

پرسنل خدوم شهرداری در حوزه‌های حمل و نقل و خدمات شهری در روزهای محرمی امسال دوباره خوش درخشیدند و با فعالیت شبانه روزی و مستمر خود، حماسه حسینی دیگری آفریدند. از پاکبانان زحمتکش خدمات شهری گرفته که خاک پای زائران عزادار حسینی را در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی توتیای چشمان خود کردند تا رانندگان شریف اتوبوسرانی و راهبران قطار شهری که با کاهش سرفاصله‌های زمانی حضور در ایستگاه‌ها، مسیر تردد شهروندان مشهدی را هموارتر از همیشه کردند، اجری اخروی در توشه اعمال خود به یادگار گذاشتند که پاداشش را از خود حضرت هدیه خواهند گرفت. در این میان نباید از فعالیت ایثارگونه آذرمردان آتش نشان شهرمان نیز فراموش کنیم چراکه در این ایام نیز همانند همیشه حضوری اثرگذار در جمع عزاداران حسینی داشتند و نگذاشتند آب در دل آنها تکان بخورد.

رهاورد کارهای این افراد بود که عزای سید و سالار شهیدان (ع) را با وجود شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از این بیماری به حماسه‌ای ماندگار تبدیل کرد که سال‌ها در اذهان مردمان این بوم و دیار خواهد ماند.

شورای اسلامی شهر مشهد با قدرشناسی از تمامی زحمتکشان این حوزه، امید دارد که همین همت و غیرت خدومانه در آئین‌های پیش روی دهه محرم و صفر به ویژه ایام شهادت ولی نعمتمان حضرت رضا (ع) نیز دیده شود. "

کد خبر 441661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.