افزایش قیمت طلا با تضعیف ارزش دلار

قیمت طلا در حالی در روز دوشنبه افزایش یافت که با کاهش قیمت دلار، احتمالا این فلز نقش کنترل کننده تورم بازار آمریکا را خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بهای طلا در بازار جهانی با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۹۶۷.۶۹ دلار به ازای هر انس رسید که بیشترین مقدار خود از روز ۱۹ آگوست ۲۰۲۰ بود که طلا طی آن ۱۹۷۸.۶۰ دلار قیمت داشت. البته این فلز در آمار ماهانه  افت ۰.۳ درصدی داشته است.

دلار با این حال افتی بی‌نظیر در دو سال اخیر را تجربه می‌کند که باعث فشار بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا برای کنترل تورم شده است. این مسئله باعث می‌شود که حمایت این بانک از ذخیره طلا بیشتر شود؛ چیزی که احتمالاً به عنوان سپر مدافع آنها در مقابل تورم و سقوط ارزش پول خواهد بود.

همین‌طور بررسی‌های جهانی پنجمین ماه سوددهی در بازار سرمایه را برای طلا نشان می‌دهد. طلا در سال جاری رشدی ۲۹ درصدی را تجربه کرده که مهم‌ترین دلیل آن، وضعیت نامشخص مالی در طول پاندمی کرونا بوده و از دلایل دیگر آن نیز می‌توان به انتخابات پیش روی آمریکا اشاره کرد.

در طرف دیگر قیمت نقره نیز رشدی ۲.۷ درصدی داشته تا قیمت ۲۸.۲۳ دلار برای هر انس را پیدا کند و برای پنجمین ماه در سوددهی باشد. پلاتین نیز با رشد ۰.۳ درصدی، ۹۲۸.۳۶ دلار شد و پالادیوم نیز با رشدی ۱.۷ درصدی به ۲۲۴۳.۱۷ دلار رسید تا هر دو برای دومین ماه در سوددهی باشند.

کد خبر 441651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.