ایام تاسوعا و عاشورا بدون حادثه طی شد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: با توجه به تمهیدات پیشگیرانه اتخاذ شده از سوی این سازمان، در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا امسال هیچ حادثه‌ای رخ نداد.

به گزارش ایمنا، امیر عزیزی اظهار کرد: آتش‌نشانان و کارشناسان این سازمان در دهه نخست ماه محرم و به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا امسال ضمن بازدید از اماکن روباز عزاداری امام حسین (ع) موارد ایمنی را به متولیان آن‌ها آموزش دادند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این دو روز فعالیت هیئت‌های مذهبی بدون حادثه انجام شد و شهروندان در آرامش کامل به عزاداری پرداختند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا ۲۵۰ نیروی عملیاتی این سازمان با ۲۰ دستگاه خودرو سنگین، نیمه‌سنگین، سبک و موتور سیکلت برای احتیاط و جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی در مکان‌های پرتردد و خطرپذیر شهر مشهد به‌ویژه محل‌های استقرار و عزاداری هیئت‌های مذهبی در اطراف حرم رضوی و مراسمات شام غریبان امام حسین (ع) استقرار یافتند.

عزیزی با بیان اینکه از ساعت هشت صبح هشتم شهریورماه تا ساعت هشت صبح امروز دهم شهریورماه حدود سه هزار و ۹۱۹ تماس با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش نشانی برقرار شده است، گفت: در مجموع ۱۴۰ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات انجام شده که عمده مأموریت‌های حوزه امداد و نجات مربوط به خارج کردن افراد محبوس شده در آسانسور بود و در حوزه حریق هم مأموریت‌ها، عمدتاً جزئی و مربوط به مهار آتش‌سوزی‌های خار و خاشاک بوده است.

کد خبر 441636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.