اصفهان به اقدامات زودبازده نیازمند است/ آرامش‌بخشی به شهر با ایجاد فضاهای شهری جدید

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد فضاهای شهری جدید با اجرای سنگفرش، نورپردازی شهری، فضاهای سبز و توسعه حمل‌ونقل عمومی می‌تواند تا حد مطلوبی آرامش‌بخشی را در شهر محقق کند.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند مطلوب اجرای پروژه چهارباغ، اظهار کرد: چهارباغ عباسی یکی از فضاهای شهری احیا شده در دوره پنجم شورای شهر است که با اجرای سنگفرش و ایجاد پیاده‌راه، تقریباً می‌توان گفت اجرای پروژه ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: ادامه پیاده‌راه چهارباغ باید به میدان امام (ره) متصل شود و اجرای سنگفرش مقابل ساختمان شهرداری مرکزی در میدان امام حسین (ع) که اکنون در حال اجرا بوده و سنگفرش خیابان سپاه که پس از آن انجام می‌شود نیز در همین راستا است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اجرای سنگفرش میدان امام حسین (ع) محدودیت‌های ترافیکی برای شهروندان ایجاد کرده اما با قولی که داده شده و با دو شیفت کاری، ۴۵ روزه یا در نهایت دو ماهه عملیات اجرایی پروژه به اتمام می‌رسد تا با بهره‌برداری از آن یک مسیر گردشگری مطلوب و ایمن در مرکز شهر ایجاد شود.

وی ادامه داد: اجرای سنگ فرش در خیابان‌ها لزوماً به معنای جلوگیری از تردد وسیله نقلیه بر روی آن نیست و می‌توان خودروها را برای تردد آرام به سمت خیابان‌هایی که سنگفرش می‌شوند هدایت کرد؛ البته این موضوع باید در شورای ترافیک به تصویب برسد.

نصراصفهانی اضافه کرد: نتیجه برخی پروژه‌های شهری مانند خط دو مترو که اکنون در حال اجراست، در بلند مدت بر زندگی شهروندان نمود دارد اما تنها به پروژه‌هایی از این دست اکتفا نکرده‌ایم و شهر به اقدامات زودبازده نیز نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهای شهری جدید با اجرای سنگفرش، نورپردازی شهری، فضاهای سبز و توسعه حمل‌ونقل عمومی می‌تواند تا حد مطلوبی آرامش‌بخشی را در شهر محقق کند.

پویایی پروژه‌ها با نظارت بر زمان‌بندی اجرای آن

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: زمان‌بندی پروژه‌های مناطق و موانع و مشکلاتی که در اجرای آن‌ها وجود دارد در جلسات هفتگی با حضور شهردار، مدیران شهری و اعضای شورای شهر ارزیابی شده و سعی می‌شود با خرد جمعی مشکلات موجود را حل کنیم چون اگر مباحث عمرانی، مالی و طراحی پروژه‌ها منفصل بررسی شود زمان‌بر بوده و باعث تأخیر در اجرای پروژه‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر اجرای پروژه‌ها باعث پویایی بیشتر آنها می‌شود، افزود: مدیریت شهری تلاش می‌کند زمان بندی پروژه‌ها تا حدی که در اختیار شهرداری بوده و بر اساس آنچه هنگام کلنگ‌زنی هر پروژه اعلام شده، به بهترین نحو محقق شود.

نصراصفهانی با بیان اینکه گاهی عوامل بیرونی بر حسن اجرا و تحقق فرایند زمانی پروژه‌ها تأثیر می‌گذارد، گفت: پروژه پل آفتاب در زمان تعیین شده افتتاح شد و سعی می‌شود پروژه مجموعه پل‌های سردار سلیمانی با توجه به میزان پیشرفتی که در شرایط حاضر دارد، تا پایان سال بهره برداری شود مگر اینکه با موانعی مواجه شویم که خارج از اختیار مدیریت شهری است.

افتتاح پارکینگ اردیبهشت تا پایان سال

وی تصریح کرد: منطقه یک شهرداری اصفهان به دلیل آنکه در مرکز شهر قرار دارد، تقریباً یک منطقه بسته و دارای بافتی ویژه بوده و امکان توسعه و اجرای طرح‌های بزرگ در آن وجود ندارد و آزادسازی‌ها به سختی دنبال می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با این حال آزادسازی خیابان‌ها برای اجرای چند ایستگاه خط دوم مترو به نحو مطلوبی دنبال می‌شود و آزادسازی ادامه خیابان اردیبهشت نیز سریع‌تر شده است؛ همچنین پارکینگ اردیبهشت برای بهره‌برداری تقریباً آماده بوده و تا پایان سال افتتاح می‌شود.

اجرای پروژه‌های مناطق با اتکا به تحصیل مطلوب بودجه

وی اضافه کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در سال جاری افتاد ارائه بسته تشویقی ساخت‌وساز و در نتیجه آن تحصیل بخش عمده بودجه مناطق ۱۵ گانه شهرداری بود که از سویی توانست در ساخت‌وساز شهر تحول ایجاد کند؛ بخش دیگر بودجه مناطق نیز به تدریج احصا می‌شود تا شهرداران مناطق بدون دغدغه مالی و با اتکا به بودجه خود، پروژه‌ها را طبق زمانبندی اجرا کنند.

نصراصفهانی با بیان اینکه از ابتدای دوره پنجم به شهرداری مناطق تاکید شده براساس نیاز هر منطقه پروژه‌های محرک توسعه را اجرا کنند، افزود: اجرای پروژه‌های محرک توسعه در مناطق شهری به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار را یک سرمایه‌گذاری می‌دانیم که می‌تواند منجر به ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران دیگر شود.

کد خبر 441633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.