ویزیت حضوری در دوران بارداری خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که ویزیت حضوری در دوران بارداری اثر بالایی در افزایش خطر ابتلا به بیماری کرونا ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی ارتباط بین مراجعه به پزشک در دوران بارداری و خطر آلوده شدن به ویروس کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های سلامت هزاران زن که بین تاریخ ۱۹ آوریل تا ۲۷ ژوئن در ماساچوست زایمان کردند را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های محققان نشان داد از میان سه هزار زن باردار ۱۱۱ نفر آن‌ها به بیماری کرونا مبتلا شدند.

زنان بارداری که به بیماری کرونا مبتلا شدند به طور میانگین ۳.۱ بار به صورت حضوری به مراکز درمانی مراجعه کردند، در حالی که این رقم برای زنان باردار سالم ۳.۳ بود؛ بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که هیچ رابطه قابل توجهی بین مراجعه حضوری زنان باردار به مراکز درمانی و آلوده شدن آن‌ها به ویروس کووید -۱۹ وجود ندارد. یکی از نگرانی‌های اصلی در زمینه خدمات بهداشتی زنان و زایمان و به طور کلی در زمینه خدمات پزشکی این است که بیماران به دلیل ترس از ابتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه نکرده و از انجام مراقبت‌های ضروری پزشکی امتناع می‌کنند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که مراقبت‌های پزشکی حضوری خطر ابتلا به بیماری کرونا را افزایش نمی‌دهد. بنابراین افراد به ویژه زنان باردار می‌توانند با اطمینان خاطر کامل به مراکز درمانی مراجعه کنند؛ البته بهره‌مند شدن از ویزیت مجازی می‌تواند برای برخی بیماران مفید باشد، اما زنان باردار باید چندین بار به صورت حضوری معاینه شوند و آزمایش بدهند تا از سلامت خود و نوزاد اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 441572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.